sanatiikaran

۲۳ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هنگام نیاز به شست‌و شو با اب پرفشار اگر ‌می‌خواهید از آب کمتری استفاده کنید و در واقع صرفه جویی در مصرف آب را رعایت کنید، می ‌توانید از خرید روغن پمپ وکیوم کارواش صنعتی بهره ببرید.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام آب نیرو، در کنار این مورد برای تسریع در فرآیند شستشو و استفاده از فشار آب قوی می توانید با خرید پمپ کارواش صنعتی به بهترین شکل به نیازهای خود دست پیدا کنید. امروزه پمپ های کارواش صنعتی با کیفیت بسیار بالا و تحت برندهای مختلف طراحی و به بازار عرضه می ‌شوند. نحوه طراحی پمپ کارواش صنعتی به شکلی است که شما می توانید با سرعت بالا و به راحتی عملیات شستشو را انجام دهید.

متناسب با نیاز خود، می توانید پمپ کارواش را در ظرفیت ‌های مختلف و با فشار گوناگون خریداری کرده و در مکان های مختلف از آن ها استفاده نمایید. چنانچه قصد خرید پمپ کارواش صنعتی با کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب را دارید می توانید با مراجعه به وب سایت بازرگانی ایران پمپ، از گزینه‌ های متعددی دیدن کرده و متناسب با نیاز خود اقدام به خرید پمپ کارواش صنعتی نمایید.

تفاوت کارواش صنعتی با کارواش خانگی

معمولاً در ساخت کارواش، واترجت های خانگی، شرایطی به کار برده می شود که نسبت به کارواش های صنعتی قدرت کمتری در آن ها استفاده می شود. در نهایت فشاری که شما در کارواش های خانگی می توانید از آن بهره ببرید ۱۰۰ بار خواهد بود. این در شرایطی است که کارواش های صنعتی با قابلیت ۵۰۰ بار در ۲۱ لیتر می توانند عملکرد بسیار بهتری برای شما در شرایط گوناگون داشته باشند. علاوه بر این، شرایطی که در ساخت پمپ کارواش صنعتی به کار برده می شود به شما این امکان را می دهد که به صورت مداوم بتوانید با روشن بودن این پمپ، از عملکرد آن بهره ببرید. واترجت های خانگی دارای ظرافت خاصی بوده و به منظور خنک شدن قطعات، باید در مدت زمان کوتاه آن را خاموش نمایید. با توجه به نیاز شما عزیزان ما در مجموعه بازرگانی ایران روغن پمپ وکیوم شرایطی فراهم کرده ‌ایم که شما می توانید با بررسی انواع پمپ های کارواش صنعتی، متناسب با نیاز خود، موارد مختلفی را بررسی نمایید.

کاربردهای پمپ کارواش صنعتی

همانگونه که عنوان کردیم نحوه طراحی و ساخت کارواش صنعتی به گونه ‌ای است که شما در موارد مختلف می توانید از آن ها استفاده نمایید. علاوه بر شستشوی ماشین آلات که به عنوان مهمترین ویژگی و کاربرد پمپ های صنعتی به شمار می‌ رود، می ‌توانید با عملکرد مناسب پمپ کارواش صنعتی از آن ها جهت شستشوی سالن خانه، کف پارکینگ، راهروها و همچنین پیاده رو و پشت بام استفاده نمایید. به منظور جلوگیری از گرفتگی در لوله های فاضلابی و همچنین شستشوی تاسیسات شهری، بهره مندی از یک پمپ کارواش صنعتی به بهترین شکل می تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. در کنار موارد بیان شده برای پاک کردن چربی و رسوب زدایی تاسیسات مختلف در پروژه های صنعتی می توانید از کاربردهای این نوع پمپ کارواش بهره ببرید.

 

کارواش صنعتی

راهنمای خرید پمپ کارواش صنعتی

اگر قصد خرید پمپ کارواش صنعتی را دارید باید اطلاعات کافی از بخش ‌های مختلف این محصول داشته باشید. این پمپ ها را می ‌توان از لحاظ قطعاتی به چهار بخش مهم تقسیم کرد. مهمترین بخش پمپ کارواش، موتور به شمار می ‌رود. در واقع برای دسته بندی پمپ کارواش ها از موتور به عنوان عامل اصلی بهره برده می‌ شود. امروزه موتورهای مورد استفاده در پمپ های کارواش صنعتی با قدرت و فشار بار الکتریکی متفاوت می توانند برای شما عملکرد داشته باشند. هر اندازه که موتور به کار رفته در پمپ کارواش بزرگ تر باشد، شما از قدرت بیشتری برخوردار خواهید بود.

از دیگر بخش هایی که هنگام خرید پمپ کارواش صنعتی باید آن را در نظر داشته باشید، پمپ آن به شمار می‌ رود. کیفیت پمپ به کار رفته در کارواش های صنعتی با کارواش های خانگی تفاوت فراوان خواهد داشت. معمولاً در کارواش صنعتی از پمپ های پیستونی سه فاز استفاده می ‌شود. این نوع پمپ علاوه بر کیفیت بالا به گونه ای عمل می کند که با وجود دبی کم، می تواند فشار بالایی برای شما تولید کند.

بخش های مهم دیگر که هنگام خرید پمپ کارواش صنعتی شما باید آن ها را در نظر داشته باشید، شلنگ و نازل به کار رفته در آن خواهند بود.

مجموعه ما در بازرگانی ایران پمپ با بهره مندی از انواع پمپ های کارواش صنعتی با ساختاری متفاوت، متناسب با نیاز شما، خدمات خود را ارائه داده خواهد داد.

فروش انواع پمپ کارواش صنعتی با بهترین قیمت

اگر قصد خرید پمپ کارواش صنعتی را دارید با بررسی شرایطی که برای شما بیان کردیم، می توانید از خدمات ما در بازرگانی ایران پمپ بهره مند شوید. شما می توانید با مراجعه به وب سایت ایران پمپ از خدماتی که ما برای شما مهیا کرده ایم دیدن کنید. محصولات ارائه شده توسط ما با کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب در دسترس شما قرار دارند.

منبع

  • sanatii karan
  • ۰
  • ۰

قابلیت اطمینان بالا، حجم فشرده و ساخت آسان از جمله ویژگی های اصلی گیربکس شافت مستقیم های سیاره ای جدید Chiaravalli است. به عنوان یکی از مزیت های اصلی، گیربکس های سیاره ای ما می توانند به راحتی با موتورهای الکتریکی و هیدرولیک، گیربکس های حلزونی (سری CHM) و شفت های ورودی مونتاژ شوند.

علاوه بر این، آنها را می توان با فلنج ها یا شفت های خروجی مختلف مونتاژ کرد، همه این ویژگی ها آنها را برای چندین کاربرد صنعتی مناسب می کند.

جعبه دنده های سیاره ای Chiaravalli در نسخه های خطی (CHPL) و زاویه ای (CHPLB) موجود هستند. محدوده ما 11 اندازه انتقال، از 100 daNm تا 3500 daNm، کاهش نرخ از 3.55:1 تا 3422:1 و بیشتر را با چهار مرحله کاهش (این موارد در صورت درخواست در دسترس هستند) پوشش می دهد. خرید گیربکس شافت مسنقیم های سیاره ای Chiaravalli در سطح خالی ضد زنگ زدگی آماده رنگ آمیزی موجود هستند.

ویژگی های اصلی
دامنه تغییرات 1: 5
عملکرد یکنواخت و بی صدا
زوج در حال رشد در دورهای پایین
بازدهی بالا
فلنج ورودی و خروجی B5
جمع و جور
جعبه های آلومینیومی سایز 02-05-10
رنگ RAL 9022 خاکستری

جک های پیچی مکانیکی کرمی Chiaravalli
سری جدید جک پیچ مکانیکی Chiaravalli با نام CHS یک محصول است که نوآوری آن به دلیل ماژولار بودن است که امکان عرضه محصول سفارشی را در زمان های معقول فراهم می کند. کوپلینگ با موتورهای الکتریکی (چه در موتورهای معمولی، موتورهای ترمز یا ضد انفجار) به دلیل مستعد بودن فلنج های IEC B5 و B14 تضمین شده است.

این نوع جک پیچی چرخ دنده حلزونی در بسیاری از زمینه ها که نیاز به بلند کردن وزنه های قابل توجهی است، مانند خطوط تولید خودکار ماشین آلات ورق فلز، بسته بندی، چاپ، منسوجات، پلاستیک، مواد غذایی، انرژی های تجدید پذیر و غیره استفاده می شود.

مشخصات محصول
- مدولار بودن
- سفارشی سازی
- بدنه چدنی با استحکام بالا
– دنده کرم سخت شده و آسیاب شده
- روانکاری طولانی مدت

 

طیف چرخ دنده های Chiaravalli طراحی شده برای زنجیرهای تولید شده توسط Chiaravalli یک راه حل همه جانبه برای نیازهای صنعت در بخش انتقال مکانیکی انعطاف پذیر است و نتیجه یک فرآیند تولید است که برای دستیابی به برتری فنی و کیفیت طراحی شده است. کارایی.

برنامه تولید ما شامل چرخ‌دنده‌ها و چرخ‌هایی است که برای زنجیر طراحی شده‌اند که مطابق با اصول و با جدیدترین استانداردها و استانداردهای یکپارچه بین‌المللی UNI، ISO، DIN، ANSI و غیره تولید می‌شوند. با این حال، استانداردها پروفیلی را با حداقل ابعاد و پروفیل با حداکثر ابعاد برای فضای چرخ زنجیر و غلطک و پروفیل واقعی باید در این مقادیر باشد.

برنامه فروش ما با زنجیر غلتکی تک و چندتایی و زنجیر مخصوص مناسب برای هر کاربرد صنعتی تکمیل شده است و Chiaravalli همچنین قادر به ساخت چرخ زنجیر و صفحه چرخ های مناسب برای زنجیر در یک اجرای خاص تولید شده برای کشیدن هر ماده و با سخت شدن القایی و بدنه است. - سخت شدن و سخت شدن برای چرخ ها و چرخ های فولادی اعمال می شود.

منبع

  • sanatii karan
  • ۰
  • ۰

خلاصه
برای مطالعه دقیق ویژگی‌های دینامیکی سیستم انتقال دنده مخروطی مارپیچی در یک سیستم انتقال دم هلیکوپتر، مدل المان محدود میل دنده توسط یک عنصر تیر تیموشنکو ایجاد شد و مدل مکانیکی چرخ‌دنده مخروطی مارپیچی توسط توده‌ای ایجاد شد. روش انبوه روش زیرسازی برای استخراج پارامترهای دینامیکی از مدل اجزای محدود گیربکس حلزونی استفاده می‌شود و مدل دینامیکی سیستم کوپلینگ چرخ دنده-شفت-بیرینگ-گیربکس مخروطی با توجه به شرایط هماهنگی رابط ساخته شده است. در این مدل، تأثیر سختی متغیر با زمان، خطای انتقال متغیر با زمان، انعطاف‌پذیری گیربکس، تحریک عدم تعادل، و محور انعطاف‌پذیر و تکیه‌گاه یاتاقان بر روی ارتعاش سیستم به طور همزمان در نظر گرفته شد. بر این اساس، معادلات دیفرانسیل دینامیکی سیستم کوپلینگ کامل دنده مخروطی مارپیچی استخراج شد و اثرات انعطاف‌پذیری گیربکس، زاویه شفت و عدم تعادل بر روی خواص دینامیکی سیستم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان می‌دهد که انعطاف‌پذیری گیربکس می‌تواند نیروی مش‌بندی دنده و نیروی باربری را کاهش دهد، که در آن تأثیر قابل‌توجهی بر نیروی باربری وجود دارد. زاویه شفت بر موقعیت، اندازه و جهت مسیر محور سیستم تأثیر می گذارد. در همین حال، نیروی مش بندی و نیروی باربری سیستم نیز به دلیل زوایای مختلف گام چرخ دنده های محرک و رانده تحت زوایای مختلف شفت متفاوت است. عدم تعادل شفت چرخ دنده بر ارتعاش سیستم انتقال دنده مخروطی مارپیچی در همه جهات تأثیر دارد، که در آن تأثیر بر ارتعاش پیچشی مهم‌ترین است و با افزایش عدم تعادل تأثیر افزایش می‌یابد. عدم تعادل شفت چرخ دنده نیز بر نیروی مش بندی و نیروی باربری تأثیر می گذارد که با افزایش سرعت چرخش افزایش می یابد. این تحقیق یک مبنای نظری برای بهینه سازی عملکرد دینامیکی و کاهش ارتعاش و نویز یک سیستم کوپلینگ کامل چرخ دنده مارپیچی فراهم می کند.

1. مقدمه
چرخ دنده مارپیچی دارای ویژگی های ظرفیت باربری محکم، درجه تصادفی زیاد و عملکرد پایدار است. صدا و ارتعاش آن در طول عملیات با سرعت بالا نسبتاً کم است و به طور گسترده در سیستم های انتقال هسته هلیکوپترها و کشتی ها استفاده می شود. رایج ترین شکل سیستم انتقال چرخ دنده مارپیچی، سیستم شفت متعامد است. به دلیل محدودیت‌های فضا و شکل، چرخ دنده‌های مخروطی مارپیچی غیرمتعامد به طور گسترده در سیستم‌های انتقال دم هلیکوپتر استفاده می‌شود، که در آن زاویه شافت 90 نیست و در نتیجه رفتارهای ارتعاشی جفت دنده و سیستم روتور بر این اساس متفاوت است. علاوه بر این، سفتی گیربکس به طور کلی نسبتاً بالا است، بنابراین می توان تأثیر انعطاف پذیری گیربکس را هنگام مطالعه ویژگی های دینامیکی سیستم دنده نادیده گرفت. با این حال، ضخامت دیواره گیربکس هلیکوپتر نسبتاً نازک است و پشتیبانی انعطاف پذیری که ساختار جداره نازک گیربکس ایجاد می کند، باعث ایجاد یک اثر جفت پویا بین سیستم انتقال دنده و خرید گیربکس حلزونی می شود. بنابراین، به منظور دستیابی به پاسخ دقیق‌تر سیستم و پیش‌بینی بهتر نویز ارتعاشی چنین سیستم‌هایی، لازم است یک مدل مکانیکی کوپلینگ دنده-شفت-بیرینگ-جعبه مارپیچی غیرمتعامد برای تجزیه و تحلیل خواص دینامیکی سیستم ایجاد شود.

در حال حاضر، دینامیک سیستم انتقال دنده مخروطی مارپیچی به طور گسترده، هم در داخل و هم در سطح بین‌المللی مورد مطالعه قرار گرفته است. وانگ و همکاران [1] یک معادله ارتعاش غیرخطی را برای ارتعاش جفت خمشی-پیچشی-محوری یک چرخ دنده مخروطی مارپیچی با 7 درجه آزادی ایجاد کرد. جابجایی ها و سرعت های ارتعاش پیچشی، جانبی و محوری سیستم چرخ دنده مخروطی مارپیچی تحت شرایط کاری مختلف توسط الگوریتم اپراتور به دست می آید. نتایج نشان می‌دهد که با تنوع فرکانس مش‌بندی، سیستم از طریق دو شاخه شدن دوره‌ای وارد هرج و مرج می‌شود. با تنوع سختی پشتیبانی، سیستم از طریق انشعاب شبه دوره ای به آشوب تبدیل می شود. و در فرآیند تغییر فرکانس مش بندی، پدیده های پرش در سیستم وجود دارد. فنگ و سونگ [2] نیروی مش بندی چرخ دنده، موقعیت نقطه مش بندی، خطای انتقال، جهت نیروی اصطکاک و ضریب اصطکاک را در نظر گرفتند و سپس یک مدل دینامیکی از پارامترهای متمرکز ایجاد کردند. بر این اساس، اثرات نیروی مش بندی دینامیکی و خطای انتقال دینامیکی بر پاسخ سیستم بررسی می شود. وانگ و همکاران [3] ارتعاش پیچشی سیستم انتقال دنده مخروطی مارپیچی را با واکنش برگشتی و سختی مش بندی متغیر با زمان تجزیه و تحلیل کرد.

منبع

  • sanatii karan
  • ۰
  • ۰

این مقاله توضیح می‌دهد که آب‌بند مکانیکی چیست و ویژگی‌های کلیدی طراحی که باعث کارکرد آن‌ها می‌شود.

مهر و موم دوبل نصب شده در کارتریج FIDC
اصول آب بندی پمپ سیال
مهر و موم مکانیکال سیل به سادگی روشی است که سیال را درون یک ظرف قرار می دهد (معمولاً پمپ ها، میکسرها و غیره) که در آن شفت چرخان از یک محفظه ثابت عبور می کند یا گاهی اوقات، جایی که محفظه در اطراف شفت می چرخد.

هنگام آب بندی یک پمپ گریز از مرکز، چالش این است که اجازه دهید یک شفت دوار وارد منطقه "مرطوب" پمپ شود، بدون اینکه اجازه خروج حجم زیادی از سیال تحت فشار را بدهد.

برای رفع این چالش باید بین شفت و محفظه پمپ آب بندی وجود داشته باشد که بتواند فشار فرآیند پمپاژ شده را مهار کند و اصطکاک ناشی از چرخش شفت را تحمل کند.

روشهای سنتی
بسته بندی بافته شده
قبل از بررسی نحوه عملکرد مهر و موم های مکانیکی، درک روش های دیگر تشکیل این مهر و موم مهم است. یکی از این روش ها که هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، بسته بندی گلند است.

پکینگ گلند یک ماده بافته شده و مانند طناب است که در اطراف شفت بسته می شود - شکاف بین شفت و محفظه پمپ را از نظر فیزیکی پر می کند.

بسته بندی گلند هنوز در بسیاری از کاربردها استفاده می شود، با این حال کاربران به دلایل زیر به طور فزاینده ای از مهر و موم های مکانیکی استفاده می کنند.

اصطکاک چرخش شفت با گذشت زمان در بسته بندی از بین می رود که منجر به افزایش نشتی تا تنظیم یا بسته بندی مجدد بسته بندی می شود.
اصطکاک شفت همچنین به این معنی است که بسته بندی نیز باید با حجم زیادی از آب شسته شود تا خنک بماند.
بسته بندی باید به شفت فشار بیاورد تا نشتی را کاهش دهد - این بدان معنی است که پمپ به نیروی محرکه بیشتری برای چرخاندن شفت نیاز دارد و انرژی را هدر می دهد.
از آنجایی که بسته بندی نیاز به تماس با شفت دارد، در نهایت شیاری در آن ایجاد می شود که تعمیر یا تعویض آن می تواند هزینه بر باشد.

طرح
مهر و موم مکانیکی پایه شامل سه نقطه آب بندی است.

قسمت ثابت آب بند با یک مهر و موم ثابت به محفظه پمپ نصب و خرید مکانیکال سیل می شود - این ممکن است با یک حلقه اورینگ یا واشر بسته شده بین قسمت ثابت و محفظه پمپ آب بندی شود.

(در زیر با رنگ قرمز مشخص شده، قسمت ثابت سمت چپ و قسمت چرخشی سمت راست)

قسمت های چرخان و ثابت یک مهر و موم

قسمت چرخشی آب بند معمولاً با یک حلقه O بر روی شفت آب بندی می شود. این نقطه آب بندی همچنین می تواند ثابت در نظر گرفته شود زیرا این قسمت از آب بندی با شفت می چرخد.

مهر و موم مکانیکی خود رابط بین بخش های ثابت و چرخشی آب بند است.

یک قسمت آب بندی، چه در بخش استاتیکی یا چرخشی، همیشه به صورت انعطاف پذیر نصب شده و دارای فنر است تا هرگونه انحراف شفت کوچک، حرکت شفت به دلیل تحمل یاتاقان ها و تراز خارج از عمود به دلیل تلورانس های تولید را در خود جای دهد.

منبع

  • sanatii karan
  • ۰
  • ۰

اتصال انواع فلزات و غیر فلزات به روش‌های مختلف جوشکاری همچون قوس الکتریکی، آرگون، CO2 و استفاده از گازها انجام می‌شود.

 

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زومیت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

شغل جوشکاری در همه جا از ساخت اسکلت فلزی ساختمان گرفته تا جوشکاری زیر آب برای جوش دادن لوله های انتقال نفت و گاز و تعمیر کشتی و ساخت اسکله و.... کاربرد دارد. با وجود اینکه برای کیفیت بالای جوش انواع فلزات باید جوشکار مهارت و تجربه کافی داشته باشد، اما خیلی مهم است که از بهترین تجهیزات و وسایل جوشکاری استفاده کند که در این بین دستگاه جوش مهم‌ترین وسیله است. با خرید بهترین دستگاه جوشکاری علاوه بر افزایش کیفیت جوش باعث کاهش زمان جوشکاری، کاهش عیوب جوش خواهید شد از این رو می‌توانید به خرید دستگاه‌های جوش اورین الکتریک روی بیاورید.

نحوه جوش دادن فلزات و غیرفلزات

در طی فرایند جوشکاری و به دو حالت ذوبی و جامد دو فلز و غیر فلز به هم متصل می‌شوند که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. در حالت فرایند ذوبی باید گرما به فلز پایه برسد تا با ذوب فلز و پر کردن حوضچه با مواد پر کننده هم چون سیم جوش و الکترود جوشکاری باعث اتصال فلزات و غیر فلزات شد در صورتی که در حالت جامد با اعمال حرارت و فشار اتصال صورت می‌گیرد.

 

انواع روش‌های جوشکاری

به منظور اتصال دائمی فلزات و غیر فلزات باید با استفاده از دستگاه جوش به فلزات پایه دما و گرما داده شود تا ذوب شوند و سپس با مواد پر کننده حوضچه پر گردد که به آن پاس جوش می گویند. معمول ترین روش برای جوشکاری فلزات به نام جوشکاری قوس الکتریکی است که به آن جوشکاری برق می گویند اما روش‌های مختلف دیگری وجود دارد که با انواع گازهای آرگون و CO2 اتصال رخ می‌دهد.

کاربرد دستگاه جوشکاری

مهم‌ترین وسیله برای جوش دادن فلزات و غیر فلزات دستگاه جوش است که با استفاده از آن و وصل کردن به برق یا منبع تغذیه باعث می‌شود که گرما یا حرارت بر فلزات اعمال شود و با وصل کردن انبر اتصال و انبر جوشکاری باعث جو دادن محل درز اتصال فلزات شد.

راهنمای خرید دستگاه جوش اینورتر

تکنولوژی اینورتر باعث شده است که امروزه وزن و ابعاد دستگاه جوشکاری نسبت به مدل‌های قدیمی خیلی کمتر شود و به‌راحتی قابل حمل شود و درعین‌حال با بالاترین توان تولید بتوان با آن‌ها کار کرد. در هنگام خرید دستگاه جوش اینورتر علاوه بر قیمت باید به مواردی چون چرخه کاری، میزان مصرف برق و... توجه کنید.

  1. نوع قطعه، ضخامت، میزان نفوذ جوش و نحوه جوشکاری
  2. دیوتی سایکل یا چرخه کاری
  3. وزن دستگاه
  4. قیمت دستگاه

مزایای دستگاه اینورتر جوشکاری

دستگاه‌های قدیمی جوشکاری به دلیل وزن سنگین و همچنین گرمای زیادی که ایجاد می‌کرد باعث شده بود که نتوان از بیشترین توان تولید آن استفاده کرد و همچنین برای کار کردن نیاز به منبع تغذیه و برق قوی داشت با این حال امروزه با خرید بهترین دستگاه جوش اینورتری قادر خواهید بود دستگاهی با وزن سبک و ابعاد کم داشته باشید و بیشترین توان آن استفاده کنید و به‌راحتی به برق شهری آنرا متصل کنید.

  • دارای راندمان بالا تا ۹۰ درصد است.
  • نسبت به دستگاه‌های جوش قدیمی برق خیلی کمی مصرف می‌کند.
  • به‌راحتی قابلیت تنظیم دستگاه جوش را دارید و با استفاده از انواع ولوم جوشکاری می‌توانید باعث افزایش کیفیت و کاهش عیوب جوش شوید.
  • به خاطر وجود عایق دوگانه و همچنین فیوز قدرتمند که دارد ایمنی جوشکاری با آن‌ها بالا است.
  • به‌راحتی شما می‌توانید با هر الکترود پوشش دار جوشکاری کنید.
  • با وجود ویژگی Arc-Force در دستگاه جوش خرید اینورتر شما به‌راحتی می‌توانید حتی در زمانی کوتاه منبع تغذیه را کاهش دهید که همین کار باعث جلوگیری از چسبندگی الکترود ها به سطح کار می‌شود.

خرید انواع دستگاه جوش اینورتری از کارخانه اورین الکتریک

کارخانه اورین الکتریک با مدیریت آقای سعید قدرتی از سال ۱۳۷۰ در زمینه تولید انواع دستگاه جوش و برش شروع به فعالیت کرده است که امروزه جزو بهترین کارخانه های دستگاه جوش در ایران به شمار می آید. شما می‌توانید انواع دستگاه جوشکاری رکتی فایر SMAW و دستگاه جوشکاری زیر پودری SAW و جوشکاری تیگ و آرگون GTAW از اینجا و با گرفتن شماره تلفن های زیر یا آدرس سایت به قیمت مستقیم کارخانه و ارزان‌تر از بازار بخرید.

www.avrin-electric.com

اطلاعات تماس

فروش کارخانه : 09121260142 و 09121574771

تلفن کارخانه : 08633573221

واتساپ : 09123766832

نشانی کارخانه : اراک ، کیلومتر ۱۸ جاده فرمهین ، شهرک صنعتی ایبک آباد ، قطعه جی ۹۵

نشانی دفتر مرکزی : تهران ، خیابان ملاصدرا ، شماره ۲۱۴ ، برج ونوس طبقه ۸ واحد ۱۵

مزایای خرید دستگاه جوش اینورتر از اورین الکتریک

  • خدمات پس از فروش
  • به دلیل اینکه یک برند ایرانی است در صورت خرابی قطعات آن سریع‌تر پیدا می‌شود.
  • قیمت ارزان نسبت به برندهای خارجی
  • با توجه به اینکه مستقیم از کارخانه می خرید قطعا قیمت آن ارزان‌تر از بازار است.
  • منبع
  • sanatii karan
  • ۰
  • ۰

تجهیزات کارواش صنعتی یا واتر جت ها از دو قسمت اصلی موتور و مکانیکال سیل ساخته شده اند. پمپ های صنعتی تجهیزاتی هستند که مایعات و سیالات را با فشار بسیار زیادی به ارتفاعات بالاتری پرتاب می کنند و یا از آنها جهت تخلیه چاه های عمیق استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام آب نیرو، از جمله پمپ کارواش صنعتی که جهت تمیز کردن خودرو بکار می‌رود. به هنگام شستشو، برای آن که تفاوت شستشوی صنعتی با شستشوی دستی  خودروهای‌تان را احساس کنید برای یک بار هم شده آن را با استفاده از دستگاه شستشوی صنعتی تمیز کنید. از پمپ‌ها در سیستم‌های آبرسانی استخرها و دستگاه‌های مکش فاضلاب و ... استفاده می‌شود. در میان سازندگان تجهیزات صنعتی و پمپ کارواش دو شرکت اینتر و برتولینی ایتالیا از جایگاه ویژه و اعتبار جهانی برخوردارند و به دلیل کیفیت بالای محصولاتشان در ایران نیز جایگاه خود را یافته‌اند. در ادامه به تعریفی از پمپ می‌پردازیم و کاربرد آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پمپ چیست؟

وسیله‌ای است که توسط سیلندرهای هیدرولیکی انرژی مکانیکی را به سیالات انتقال می‌دهند. باعث می‌شوند سیالات با فشار و قدرت زیادی به بیرون پرتاب شوند.

دسته‌بندی کلی انواع پمپ:

●        جابجایی مثبت

●         دینامیکی

 دیافراگمی: پمپ‌های دوگانه با هوا بر پایه جابجایی مثبت ساخته شده و دارای قطعات متحرک کمی است  و همچنین از مزیت فناوری AODD برخوردار است. که در آن دیافراگم تنها قسمت متحرکی است که با سیال در ارتباط است. نصب اینها هزینه می‌برد، حال فناوری AODD چگونه کار می کند؟ پمپ‌های AODD با یک منبع هوای فشرده به حرکت در می‌آیند. محفظه‌های مایع مجاور پی در پی توسط مایعی که از یک ورودی مشترک کشیده می‌شود و از یک خروجی تکی خارج می‌شود، پر و خالی می‌شوند.

دیافراگم‌های هر محفظه توسط یک شفت به هم متصل‌اند که به آنها اجازه می‌دهد به صورت هماهنگ کار کنند. یک دریچه هوا، هوای فشرده را به پشت یکی از دیافراگم‌ها منتقل می‌کند تا عملیات مکش برای دیافراگم مجاور ایجاد شود این کار باعث ایجاد فشار اتمسفر و خلاء می‌شود که باعث می‌شود مایع به حرکت درآید و از شیر توپی عبور کند. هنگامی که یکی از دیافراگم‌ها به مرز تخلیه خود رسید دریچه هوا، هوای تحت فشار را به پشت دیافراگم مجاور هدایت می‌کند. نیروهای هیدرولیک ایجاد شده در داخل دیافراگم توپی ورودی را به روی جایگاه خود هدایت و توپی خروجی را از صندلی خود خارج می‌کند.

پریستالتیک: ساده نصب می‌شوند و فاقد دریچه و مهر و موم‌اند. سیال، با منفذ شیلنگ و یا لوله در تماس است. استفاده  از آنها آسان می‌باشد و سریع‌ترین پمپ در جهان هستند. سیال، پمپ را آلوده نمی‌کند. برای دوغاب و سیالات چسبناک و کاربردهای حساس به برش و تهاجمی بسیار ایده‌آل و فاقد جریان برگشتی و سیفون هستند.

سینوسی: از یک روتور سینوسی شکل استفاده می‌کنند که در حین چرخش چهار محفظه با اندازه‌های یکسان  باعث می‌شوند محفظه‌های سیال کششی را، از طریق قیمت مکانیکال سیل باز و بسته کنند و در نتیجه یک جریان صاف و بدون ضربان ایجاد می‌شود. در این پمپ‌ها در دو جهت سیال را می‌توان به منبع بازگرداند و به دلیل جدا بودن سرهای خشک از مرطوب، عدم آلودگی تضمین شده است.

پیستونی: پمپ‌های پیستونی به شیرهای توپی متکی هستند که باید با صافی یا شیرهای بیشتری محافظت شوند. پمپ‌های پیستونی بر دو نوع‌اند: سوپاپ دار و و بدون سوپاپ.

پمپ کارواش: جزء دسته پمپ‌های جابجایی مثبت هستند و سیالات را با اختلاف فشار خیلی زیادی انتقال می‌دهند.

پمپ پیتوت تیوب: در شستشوهای با آب کاربرد دارند. نکته مهم این است که سیال باید عاری از هر گونه ذره‌ای باشد و گرنه لوله پمپ آسیب می‌بیند.

پمپ‌های حفره‌ای پیشرونده، اسکرو، گوشواره‌ای (لوب پمپ)، دنده‌ای نیز جزء انواع پمپ چرخشی هستند.

پمپ کارواش (پمپ پلانجری):

پلانجر استوانه‌ای از جنس سرامیک و تنگستن است که در برابر سایش مقاومت بالایی دارد نقش پلانجر انتقال نیرو به سیال است یعنی انرژی مکانیکی را به سیال منتقل کرده و فشار سیال را افزایش می‌دهد. پلانجر به کراس شید متصل است و کراس شید به مجموعه‌ای گیربکس وصل شده است و دارای یک حرکت خطی است. نیروی محرکه توسط الکتروموتور یا موتور دیزلی تامین می‌شود.حرکت پلانجر در داخل پمپ کارواش هد باعث مکش و تخلیه می‌گردد.

 

تفاوت پمپ کارواش و پمپ پیستونی:

●      آب بندی: رینگی که برای آب بندی سیلندر و پیستون تعبیه شده، روی پیستون قرار گرفته و متحرک است در صورتی که در پمپ کارواش، این رینگ روی سیلندر ثابت شده است

●      تفاوت در طول مسافت طی شده در هد و سیلندر است نسبت به، طول خود پلانجر و پیستون. طول پلانجر از این مسافت بیشتر است و طول پیستون از این مسافت کمتر است.

●      پیستون از سیلندر جدا نمی‌شود در صورتی که پلانجر از هد خارج می‌شود.

●      فشار پمپ کارواش از پمپ پیستونی بیشتر است.

اصطلاحات رایج در پمپ(پمپ کارواش):

هد: فشار پمپاژ یا هد، مقدار انرژی است که از طریق پمپ به سیال منتقل می‌شود.

دبی:  میزان حجم سیال انتقال یافته در واحد زمان توسط پمپ را دبی گویند

شفت: قطعه‌ایی استوانه‌ای شکل است که پروانه را به موتور پمپ متصل می‌کند.

پروانه: توسط آن  به سیال نیروی زیادی وارد می‌شود و سرعت سیال افزایش می‌یابد.

ویسکوزیته: مقاومت اصطکاکی ایجاد شده در گاز یا سیال در برابر شارش را گویند.

تفاوت کمپرسور و پمپ:

کمپرسور گاز را منتقل می کند و از پمپ جهت انتقال سیال و مایعات استفاده می شود.

منبع

  • sanatii karan
  • ۰
  • ۰

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پنج تا هشت درصد آب مصرفی در استان برای این شرکت بدون درآمد است، گفت: برای اصلاح شبکه های آبرسانی 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
 

«حسین امامی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: میزان هدررفت آب در شهرهای استان ۳۱.۸ درصد و در روستاهای استان به طور متوسط ۴۲ درصد هدررفت از شبکه‌های آب وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از هدررفت آب در استان که مربوط به معیوب بودن کنتورها و عدم قرائت آن می‌شود به حساب نیامده و درآمدی برای شرکت ندارد، تصریح کرد: همچنین بخشی از هدررفت آب مربوط به فرسودگی خطوط انتقال و شبکه بوده که این امور سبب شده بالغ بر پنج تا هشت درصد آب بدون درآمد برای شرکت باشد.

فرسودگی شبکه‌های قدیمی دلیل اصلی هدررفت بالای آب در روستاهای استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی ادامه داد: برنامه جامعی برای مدیریت مصرف و کاهش هدررفت وجود دارد که امیداست در بازه زمانی کوتاهی این هدررفت را کاهش دهیم.

امامی با بیان اینکه بخش اندکی از هدررفت مربوط به سرریز مخازن آب در استان می‌باشد، افزود: در برخی از روستاهای استان میزان هدررفت آب ۴۷ درصد بوده که دلیل اصلی آن فرسودگی شبکه‌های قدیمی که بخشی از آن توسط جهاد، بخشی توسط بهداشت محیط و بخشی توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی در گذشته احداث شده است.

وی اضافه کرد: شبکه آب در روستاها به نسبت سرانه شبکه اشتراک با توجه به پراکنش استان بسیار بالا بوده و همچنین با توجه به اینکه طول شبکه‌های آب استان بزرگ می‌باشد باید هر سال بخش زیادی از این شبکه‌ها تعویض شده که به سبب مسائل مالی این اقدامات به حد کافی انجام نگرفته است.

عدم تناسب حجم استهلاک شبکه‌ها آبرسانی با میزان سرمایه‌گذاری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی ادامه داد: واقعیت این بوده که در بخش روستایی به طور کامل با زیان مواجه هستیم به طوری که انتقال آب به روستاها بسیار بالا بوده در حال که تعرفه‌ها بسیار پایین بوده و این موضوع سبب شده تا هزینه‌های جاری شرکت پوشش داده نشود.

امامی با اشاره به اینکه این موضوعات دلیلی شده تا به بخش روستایی کم توجهی شود، گفت: در سال گذشته برنامه‌ریزی جامعی انجام گردید و در ششش ماه گذشته پروژه‌های خوبی آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود در برخی از مناطق بین ۴ تا ۵ درصد تا پایان سال کاهش پرت آب وجود داشته باشد.

وی بیان داشت: حجم  استهلاک آب در شبکه‌های آبرسانی استان با میزان سرمایه‌گذاری که انجام می‌گردد متناسب نیست و باید به این امر توجه ویژه صورت گیرد.

نیاز به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه‌های آبرسانی استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امیدواریم در شهرها بتوانیم از ظرفیت قانونی که وجود دارد و کمک شوراهای شهر استفاده تا توجه ویژه برای بازسازی شبکه‌ها انجام شود، تصریح کرد: تعویض شبکه‌های فرسوده هزینه‌های جاری شرکت را کاهش می‌دهد.

امامی از نیاز به ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری براساس برآوردهای صورت گرفته برای اصلاح شبکه‌های آب در استان خبر داد و گفت: این در حالی بوده که مجموع فروش یک ساله شرکت در شهرها و روستاها کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان می‌باشد.

وی با بیان اینکه یک از مشکلاتی که در دو سال اخیر با آن مواجه شده‌ایم عدم هم خوانی رشد تعرفه‌های آب بهاء با دستمزدها بوده است، افزود: اگر چه رشد تعرفه‌ها در این مدت بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بوده اما رشد دستمزدها ۴۰ درصد بوده است.

تلاش برای رفع مشکل آب روستای نوزاد تا زمان پیک مصرف

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی به مشکل کم آبی روستای نوزاد به ویژه در تابستان اشاره داشت و گفت: تابستان گذشته مشکل این روستا مورد ارزیابی قرار گرفت و نتیجه این ارزیابی‌ها نشان داد خط انتقال آب این روستا فرسوده بوده و همچنین چهار روستای اقماری از آب این روستا استفاده و علاوه بر آن توسعه داخل روستا نیز زیاد بوده که نیاز به اصلاح شبکه وجود دارد و همچنین تعدادی از مشترکان این روستا از آب برای مصرف آبیاری فضای سبز و باغات خود با نصب پمپ‌ وکیوم استوک غیرمجاز استفاده کرده که این موضوع به شورای روستا نیز ابلاغ شده ولی در تلاشیم قبل از پیک مصرف تابستان مشکل این روستا رفع گردد.

امامی در زمینه مشکل روستای تقی‌آباد بید از توابع مزار شاه سلیمان که از طریق تانکر آبرسانی می‌شود، اضافه کرد: این روستا نیاز به ایستگاه پمپاژ و خط انتقال محدودی دارد ولی امسال در شهرستان خوسف محدودیت اعتباری وجود داشت که با توجه به اینکه برخی از پروژه‌هایی که جزو پروژه‌های ملی نبوده و باید از اعتبارات شهرستانی استفاده گردد به سبب محدویت‌های اعتباری نتوانستیم آنها را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا اینگونه روستاها را به ردیف ملی وصل کرده تا تأمین اعتبار آنها صورت گیرد یا از مؤسسات خیریه و اعتبارات محرومیت‌زدایی در این روستاها استفاده کنیم که امیدواریم با کمک خیران تا سال آینده بیشتر روستاهای استان آبرسانی شوند.

اجرای فاز نخست پروژه آبرسانی به روستاهای اطراف دیهوک تا دو ماه آینده

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی در رابطه با قولی که برای اجرای پروژه آبرسانی به پنج روستای اطراف دیهوک که دارای ۶۰ خانوار و حدود ۲۰۰ نفر جمعیت هستند، یادآور شد: برای اجرای این پروژه یکی از خیران در روستای رضویه قول همکاری برای سرمایه‌گذاری نموده و بخش اول لوله‌های مورد نیاز این پروژه که حدود ۳.۵ کیلومتر بوده به منطقه حمل شده و مجموع نیاز لوله در این پروژه ۱۲ کیلومتر می‌باشد.

امامی ادامه داد: ردیف اعتباری این پروژه استانی بوده و امسال یک‌میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شده و میزان تخصیص برای آن حدود ۳۰۰ میلیون تومان بوده و در حال حاضر آمادگی داریم تا بخش نخست این پروژه برای رفع مشکل تأمین آب این روستاها را حداکثر تا دو ماه آینده حل کنیم.

وی با اشاره به کیفیت آب شرب بیرجند گفت: به ظرفیت تصفیه خانه بیرجند بالغ‌بر ۲۰ لیتر بر ثانیه افزوده شده و در حال حاضر آب بیرجند در حد استاندارد بوده هر چند وجود مقداری منیزیم در آب گوارایی آب را تحت تأثیر قرار داده است. قیمت پمپ وکیوم استوک

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در تمام کشور تعرفه‌های واحدهای مسکونی غیر دائم و باغ منزل‌ها تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: برای مشترکانی که مصرف بالایی دارند باید به طور قطع مسائل بازدارنده اعمال شود.

  • sanatii karan
  • ۰
  • ۰
سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به منظور بهره‌برداری مطلوب از فضا‌ها و تأسیسات گرمایشی مدارس در فصل سرد سال، نکاتی ایمنی را براساس «دستورالعمل مدیریت نگهداری و تعمیرات فضا‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی» تهیه و ضمن ارسال برای ابلاغ به مدیران مدارس، در اطلاعیه‌ای منتشر کرد.
خبرگزاری میزان-به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، همزمان با فرآیند حضوری شدن مدارس و بر اساس نظا‌م‌نامه‌های فنی و اجرایی، آخرین بروز رسانی مقررات مبحث ملی ساختمان و «دستورالعمل مدیریت، نگهداری و تعمیرات فضا‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی»، نکات، توصیه‌ها و موارد پیشگیرانه در بهره‌برداری مطلوب از فضا، ساختمان مدارس و تجهیزات گرمایشی را ابلاغ کرد.

بر اساس این خبر، مدیران مدارس موظفند ضمن دقت کافی به موارد مندرج در این اطلاعیه، جهت بالا بردن ضریب ایمنی مدارس و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و همچنین تأمین آسایش حرارتی در مدارس، قبل از راه‌اندازی سیستم‌های تأسیساتی و گرمایشی به دستورالعمل ذیل با حساسیت بسیار عمل نمایید.

پکیج گرمایشی دیواری و زمینی:

سرویس توسط کارشناسان خدمات پس از فروش شرکت سازنده انجام شود.
کنترل شیلنگ ارتباطی گاز از محل شیر قطع و وصل قبل از پکیج تا ورودی به آن.
کنترل مسیر دودکش و کلاهک دودکش.
بازدید از دریچه تامین هوای تازه.
کنترل دودکش دوجداره در پکیج‌های فن‌دار.
کلیه الزامات نصب دستگاه و محل نصب دستگاه مجددا بررسی گردد.

موتورخانه:

در صورت بروز شرایط جوی نامناسب و کاهش شدید دمای هوا و تعطیلی احتمالی مدارس از خاموش کردن موتورخانه پرهیز شود و ترموستات دیگ روی حداقل دما تنظیم گردد.
منابع انبساط باز، بازدید شوند و در صورت معیوب بودن عایق حرارتی، نسبت به ترمیم آن اقدام شود.
منابع انبساط بسته، بازدید شوند و از عدم وجود اشکال در عملکرد آن‌ها اطمینان حاصل شود.
در صورتی که به علت سرمای شدید احتمال قطع سوخت وجود داشته باشد، آب سیستم حرارتی (از طریق بازکردن شیر تخلیه دیگ و بستن شیر پرکن منبع انبساط) کاملاً تخلیه شود یا به نسبت کافی ضدیخ به سیستم حرارت مرکزی اضافه گردد.
در کلیه سیستم‌های حرارت مرکزی که به مشعل دو سوخته مجهز شده‌اند، سرویس‌های لازم انجام و مخزن ذخیره سوخت اضطراری شارژ گردد.
سرویس‌های لازم برای مشعل قبل از راه اندازی مجدد به صورت کامل انجام شود.
کلیه شیر فلکه‌ها کنترل شده و از عدم وجود نشتی در آن‌ها اطمینان حاصل شود.
پمپ‌ وکیوم آبی به طور کامل بازبینی شده و از عدم وجود اشکال در عملکرد آن‌ها اطمینان حاصل شود.
داخل موتورخانه از هرگونه مصالح یا لوازمی که ممکن است ایجاد حریق نمایند، پاکسازی شود.
راه اندازی موتورخانه توسط افراد ذیصلاح یا شرکت‌های معتبر تاسیساتی انجام پذیرد.


بخاری‌های نفتی:

نکته: اکنون بخاری نفتی فقط در برخی مناطق به صورت محدود که زیرساخت گاز و یا برق وجود ندارد استفاده می‌شود که باید کاربراتوری و استاندارد باشد.

کنترل مسیر دودکش و کلاهک آن به دقت صورت گیرد.
سالم بودن کاربراتور کنترل شود.
مخزن احتراق کنترل و از سالم بودن و تمیزی آن اطمینان حاصل شود.
از سالم بودن درب بخاری اطمینان حاصل شود.
لوله رابط از منبع سوخت به کاربراتور کنترل شود و از سالم بودن آن و عدم نشتی اتصالات مربوطه اطمینان حاصل شود.
سوخت‌گیری قبل از شروع کلاس و بدون حضور دانش‌آموزان انجام شود و پس از اتمام سوخت‌گیری بخاری روشن شود.
گالن حمل سوخت مایع برای پر کردن مخزن بخاری می‌بایست سالم، قابل حمل و در حد متعارف باشد که هنگام حمل، ریزش نداشته باشد تا به سهولت بتوان سوخت را در مخزن بخاری تخلیه کرد.

از پرکردن کامل مخزن سوخت خودداری شود و از آغشته نبودن جداره مخزن و سطح زیرین بخاری اطمینان حاصل شود، در صورت لزوم محل‌های مربوطه نظافت شود.

هنگام روشن کردن بخاری از جمع نشدن سوخت مایع در مخزن احتراق بیشتر از حد مجاز اطمینان حاصل شود.
از آنجائی که ظرفیت مخزن بخاری حداکثر ۲۰ لیتر بوده و لازم است مدیریت مصرف در طول روز صورت پذیرد، تنظیم میزان سوخت مصرفی توسط متصدیان ذی‌صلاح انجام شود.

برای تامین هوای تازه در کلاس‌های درس می‌بایست هر یک ساعت پنجره‌ها به مدت ۵ دقیقه در طول زمان زنگ تفریح باز شوند.
بخاری در محفظه‌ای قرار گیرد که از برخورد دانش‌آموزان به آن جلوگیری شود.
در صورت بروز حادثه آتش‌سوزی قبل از هر اقدامی باید دانش‌آموزان را به بیرون از کلاس هدایت نمود و پس از آن توسط کپسول اطفاء حریق، نسبت به مهار آتش اقدام شود.

تعیین متولی برای حفاظت از بخاری در هنگام زنگ تفریح برای جلوگیری از تجمع دانش‌آموزان و ضربه زدن به بخاری.
کنترل پوشش فلزی بخاری یا بدنه آن به لحاظ عدم وجود آسیب ضربه‌ای.

لوله رابط دودکش از خروجی بخاری تا دریچه دودکش کنترل شود و اتصالات بطور کامل دودبند باشند.
استفاده از بخاری‌های نفتی چکه‌ای و غیر استاندارد به هیچ وجه در مدارس مجاز نیست. (در صورت وجود این گونه بخاری‌ها، با هماهنگی و تائید مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان از محل ردیف استانداردسازی تاسیسات نسبت به خرید و نصب بخاری استاندارد اقدام شود).


بخاری‌های گازی:

علاوه بر رعایت نکات معمول و مشترک با بخاری‌های نفتی موارد زیر نیز مد نظر قرار گیرد:

سالم بودن رگولاتور کنترل شود.
سالم بودن شیلنگ گاز از محل شیر گاز تا اتصال به بخاری کنترل شود.
شیلنگ گاز ارتباطی از محل شیر گاز تا بخاری می‌بایست استاندارد بوده و طول آن حداکثر ۱۵۰ سانتیمتر باشد.
چنانچه بخاری دارای شیشه رویت شعله باشد، شیشه آن از لحاظ نداشتن شکستگی کنترل گردد.
تنظیم میزان سوخت مصرفی توسط متصدیان ذی‌صلاح انجام شود.
در صورت بروز حادثه بلافاصله نسبت به بستن شیر قطع، قبل از بخاری و پس از آن نسبت به بستن شیر اصلی گاز اقدام شود و سپس از کپسول اطفا حریق استفاده شود.

منابع ذخیره سوخت:

عایق منبع کنترل گردد و در صورت نیاز ترمیم شود.
عدم نشتی در منبع ذخیره روزانه کنترل شود.
علاوه بر کنترل عدم نشتی منبع ذخیره کلیه لوله‌های ارتباطی آن چک شود.
کنترل سطح سوخت موجود در منبع و در صورت لزوم تامین سوخت مورد نیاز.
ایجاد حفاظ برای منبع جهت عدم دسترسی دانش‌آموزان به آن.
مخزن ذخیره سوخت تحت هیچ شرایطی نباید داخل ساختمان آموزشی باشد و با رعایت فاصله مجاز، بیرون از ساختمان به گونه‌ای که دچار یخ زدگی نشود، قرار گیرد.
منابع گازوئیلی که در محوطه مستقر هستند عایق کاری شوند و از ارتباط لوله برگشت گازوئیل از سمت مشعل به سمت مخزن، اطمینان حاصل شود.


کولر‌های آبی:

لوله‌های تغذیه کولر‌های آبی روی بام باید تخلیه گردد و شیر فلکه اصلی آن بسته شود.
آب تشت کولر تخلیه گردد.
بدنه کولر توسط برزنت یا پوشش مناسب به طور کامل پوشانده شود.
دریچه‌های کولر در داخل ساختمان مسدود شود تا از خروج هوای گرم جلوگیری به‌عمل آید.


سایر نکات:

تجهیزات اطفای حریق بطور منظم توسط شرکت‌های ذیصلاح و مسئولان واحد‌های آموزشی مورد بازرسی و کنترل قرار گیرد.
در صورتی که مراکز آموزشی مجهز به هواساز و یا زنت و یا پکیج با کویل گرمایی و یا یونیت هیتر هستند و سیستم حرارت مرکزی به هر علت خاموش شود باید آب درون کویل وسایل مذکور تخلیه گردد.
با عنایت به ضرورت استانداردسازی قیمت پمپ وکیوم آبی سیستم حرارتی و با توجه به استفاده از سوخت گاز در مدارس، نصب تجهیزات هشدار دهنده‌ی جلوگیری از خطر گاز گرفتگی و نشت گاز (سنسور‌های نشت گاز و منواکسید کربن و شیر حساس به زلزله) برای تامین امنیت و ایجاد شرایط آسایش دانش‌آموزان و کارکنان واحد‌های آموزشی الزامی است. ضمناً کنترل، بازبینی و رعایت نکات ایمنی وسایل گرمایشی مدارس، مجدداً مورد تاکید است و فقط سیستم‌های حرارتی استاندارد یا در صورت استفاده اجباری از بخاری نفتی، از بخاری‌های نفتی کاربراتوری استاندارد در مدارس مجاز است و رعایت نکات ایمنی و بازرسی دوره‌ای کلیه وسایل گرمایشی توسط افراد ذی‌صلاح الزامی است.

در خصوص مدارسی که اخیراً از محل اعتبار استانداردسازی سیستم حرارتی به موتورخانه حرارت مرکزی، پکیج گرمایشی و یا دیگر سیستم‌های حرارتی مجهز شده‌اند نیز با هماهنگی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و با توجه به شیوه‌نامه تعمیر و نگهداری (ابلاغی وزارت آموزش و پرورش)، با بکارگیری شرکت‌های تاسیساتی و یا افراد ذی‌صلاح، نگهداری و راهبری گردد و همواره از کارکرد صحیح سیستم‌های کنترلی و ایمنی تجهیزات نصب شده اطمینان حاصل گردد.

برای آمادگی مسئولان واحد‌های آموزشی و دانش‌آموزان برای مقابله با حریق و خطرات ناشی از آن، ترتیبی اتخاذ گردد که با هماهنگی سازمان آتش نشانی مهارت‌های لازم برای مقابله با حوادث و حریق و همچنین روش استفاده از تجهیزات اطفای حریق به کلیه پرسنل و دانش آموزان آموزش داده شود.

برای جلوگیری از یخ زدگی لوله‌های سرویس‌های بهداشتی که در حیاط مدارس قرار دارند، ضروری است شیر فلکه اصلی مربوطه بسته و کلیه شیر‌های مصرف باز شود تا آب درون لوله‌ها تخلیه شود. سپس کلیه فلاش تانک‌ها و یا فلاش ولو‌ها باز شود تا آب درون آن‌ها نیز تخلیه گردد.

بار دیگر بر ممنوعیت استفاده از بخاری‌های چکه‌ای و غیر استاندارد تأکید می‌گردد، درصورت بروز هرگونه حادثه ابتدا نسبت به تخلیه کلاس درس از دانش‌آموزان اقدام شود و از جابجایی وسایل حرارتی آن در حضور دانش‌آموزان جداً خودداری کنید.
 
  • sanatii karan
  • ۰
  • ۰

جاروی استخر وظیفه تمیز کردن کف استخر را به عهده دارد که امروزه مدل دستی و اتوماتیک آن در بازار موجود است. همان طور که شما برای نظافت منزل خود از جارو برقی استفاده می کنید تمیز کردن استخر نیز به وسیله این جارو انجام می شود. بدیهی است که برای تمیز کردن استخر نیاز به جارو خاصی است که بتواند در زیر آب، کف و دیواره استخر را از هرگونه آلودگی پاک سازی کنید.

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و اهمیت در صرفه جویی در وقت و همچنین با توجه به کمبود آب دیگر نمی توان به روش سنتی گذشته ابتدا آب استخر را تخلیه کرد سپس کف و دیواره آن را تمیز کرده و مجدداً آب استخر را پر کرد. به همین منظور اقدام به طراحی و ساخت جارویی نموده اند و اگر شما می خواهید، آب استخر شما صاف و زلال باشد لازم است که از جارو برای تمیز کردن کف و دیوار آن استفاده نمایید.

درست است که آبی که وارد استخر می شود به وسیله فیلتر شنی تصفیه می شود ولی کف و دیوار استخر نیز نیاز بعد از مدتی به تمیز کردن نیاز دارد. بعضی از ذرات معلق در آب بعد از مدتی در کف استخر ته نشین می شود اما بعضی از ذرات که در کف استخر ته نشین نمی شود که در این صورت با اضافه کردن مقداری سولفات یا زاج به آب باعث ته نشین شدن ذرات معلق در آب می شوند و پس از ته نشین شدن می توان کف استخر را جارو کرد. میزان زاجی که باید به آب اضافه کرد به ازای هر  100 متر مکعب 1 تا 2 کیلو است.
مزیت های استفاده از جارو استخری

همان طور که نحوه عملکرد انواع این دستگاه و نیاز به استفاده از آن در تمام استخرها توضیح داده شد در ادامه به مزیت های استفاده از آن نیز می پردازیم.

این جارو قابلیت تمیز کردن کل کف و دیواره استخر را در کوتاه ترین زمان ممکن دارد به نحوی که بدون آسیب رساند به محیط فرایند پاک سازی را انجام می دهد. با توجه به این موضوع که این وسیله یک دستگاه است میزان دقت آن در جذب آلاینده ها متفاوت بوده که در این صورت شما می توانید با تنظیم در جه آن این مشکل را به راحتی حل کنید. جاروهای استخری در مدل هایی تولید شده اند که قابلیت پاک سازی آب استخر تا عمق سه متر را دارد، شما می توانید با توجه به عمق استخر خود مدل متناسب با نیاز خود را خریداری کنید.

دلیل اصلی ساخت دستگاهی برای تمیز کردن کف و دیواره استخر علاوه بر تمیز نگه داشتن آب استخر این است که برای تمیز کردن بدنه و کف استخر مجبور نشویم آب استخر را به صورت کامل تخلیه کرده و سپس آن را تمیز کنیم. به همین منظور جاروی استخری به نحوی ساخته شده است که لوله و کابل تعبیه شده در داخل آن ضد آب بوده و می تواند در اعماق آب نیز کف و دیواره استخر را تمیز کند. نوع  اتوماتیک آن دارای سنسور هایی است که زمانی که جارو از آب خارج می شود عملکرد دستگاه کاملاً متوقف می شود. این جارو تمام ضد آب بوده و در تماس با آب استخر بدون هیچ مشکلی به عملکرد خود ادامه می دهند. نوع اتوماتیک در رفع کدری آب بسیار مؤثر است که دیگر نیاز نبوده مدام از مواد شیمیایی مثل کلر استفاده نمایید.

انواع جارو استخری

جارو ها در دو مدل دستی و اتوماتیک تولید می شود که با اطلاع از نحوه عملکرد ویژگی های خاص هر کدام می توانید با آگاهی کامل نسبت به خرید هر کدام از این مدل ها اقدام نمایید.

جارو استخری دستی

جارو های دستی متشکل از یک شلنگ، لوله تلسکوپی، پمپ وکیوم، استرینر و فرچه سر جارو است که از این مدل بیشتر در استخر های رو باز که مدام در معرض گرد و غبار هستند استفاده می شوند. زمانی که این دستگاه  وارد آب استخر می شود شلنگ آن از آب پر شده و به وسیله پمپ، سر فرچه به کف استخر متصل شده و شروع به تمیز کردن استخر می نماید. استرینر تمام آلودگی های بزرگ در آب را جذب کرده و مانع از ورود آلودگی ها به پمپ می شود. از مزیت های بسیار مهم استفاده از جارو دستی استخری علاوه بر ارزان بودن این است که در مقایسه با مدل اتوماتیک قدرت مکش زیادی داشته و مناسب برای از بین بردن لکه های سخت نیز است.

در هنگام استفاده از جارو دستی باید آن را هواگیری کنید، برای هواگیری جارو دستی لازم است که ابتدا شلنگ را به لوله تلسکوپی وصل کرده سپس آن را داخل استخر فرو ببرید تا پر از آب شود سپس آن را به پمپ وصل کنید. بعد از انجام فرایند هواگیری وقتی دستگاه را به پمپ وصل می کنید هوا داخل آن وجود ندارد و باعث افزایش طول عمر دستگاه می شود.

جارو اتوماتیک استخری

همان طور که از نام این محصول پیدا است در این مدل جارو منبع تأمین انرژی برای به حرکت در آوردن آن در سطح استخر دیگر نیروی انسانی نبوده بلکه به وسیله نیروی برق انرژی مورد نیاز خود را تأمین می کند. درنهایت دستگاه کاملاً خودکار و بدون دخالت نیروی انسانی فرانید تمیز کردن استخر را انجام می دهد. جارو اتوماتیک دارای یک پمپ و فیلتر است، این موضوع باعث شده است دارای منبع تأمین انرژی جداگانه ای از استخر باشد. جارو اتوماتیک علی رغم این که دارای منبع تأمین انرژی مجزایی است به تنهایی می تواند آلاینده های بزرگ را از سطح استخر جذب کند ولی دقت لازم برای جذب ذرات ریز در کف و دیواره استخر را ندارد.

نحوه انتخاب جارو استخری مناسب

همان طور که توضیح داده شد جاروی استخری در مدل های مختلفی تولید شده است که شما با در نظر گرفتن عوامل زیر می توانید مدل مناسب با نیاز خود را انتخاب کنید:

  • در نظر گرفتن مساحت استخر
  • در نظر گرفتن عمق استخر
  • در نظر گرفتن سرباز یا سر پوشیده بودن استخر
  • در نظر گرفتن میزان دقت لازم برای پاک‌سازی استخر
  • در نظر گرفتن میزان استفاده از آب استخر

در هنگام خرید این محصول هرچه عمق و مساحت استخر شما بیشتر باشد لازم است که جارو استخری با ظرفیت بیشتری را خریداری کنید. اگر کاربرد استخر شما عمومی باشد به دلیل این که میزان استفاده از آن در مقایسه با استخر خانگی بیشتر است نیاز به جارو استخری قوی تری دارید. اگر استخر شما سر پوشیده نباشد مدل جارو باید دقت بیشتری در جذب آلاینده های موجود در آب داشته باشد زیرا این مدل استخر بیشتر در معرض ورود ذرات گرد و غبار است.

شما با بررسی محیط و نیاز خود می توانید نسبت به خرید جارو مناسب و قیمت پمپ وکیوم استخر اقدام نمایید. فروشگاه اینترنتی سماسازان به عرضه محصولات با کیفیت در این زمینه می پردازد که برای دریافت مشاوره تخصصی و اطمینان از کیفیت محصولات می توانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

منبع

  • sanatii karan
  • ۰
  • ۰

گیربکس حلزونی

این مقاله در مورد چرخ دنده های مکانیکی است. برای دیگر کاربردها، دنده (ابهام‌زدایی) را ببینید.
برای دستگاه دنده مانندی که برای راندن زنجیر غلتکی استفاده می شود، به Sprocket مراجعه کنید.
"Geared" به اینجا هدایت می شود. برای بازی ویدیویی، Geared (بازی ویدیویی) را ببینید.

دو چرخ دنده به هم پیوسته که حرکت دورانی را منتقل می کند. از آنجایی که دنده بزرگتر با سرعت کمتری می چرخد، گشتاور آن نیز به نسبت بیشتر است. یکی از نکات ظریف این آرایش خاص این است که سرعت خطی در قطر گام در هر دو چرخ دنده یکسان است.

چرخ دنده های کاهنده چندگانه در اجاق مایکروویو (نوار اندازه گیری مقیاس را نشان می دهد)

چرخ دنده چدنی با دندانه های چوبی (که توسط یک چرخ آب خارجی کار می کند) مشبک شده با چرخ دنده چدنی که به یک قرقره با تسمه محرک متصل می شود. کارخانه روغن در استورکنسون (Haut-Rhin)، فرانسه.
چرخ دنده یک قطعه ماشین دایره‌ای چرخشی است که دارای دندانه‌های برش یا در مورد چرخ دنده یا چرخ دنده، دندانه‌های درج شده (به نام چرخ دنده) است که برای انتقال (تبدیل) گشتاور و سرعت، با قسمت دندانه‌دار دیگری (سازگار) مشبک می‌شود. اصل اساسی در پس عملکرد چرخ دنده ها مشابه اصل اساسی اهرم ها است.[1] یک چرخ دنده ممکن است به طور غیر رسمی به عنوان چرخ دنده نیز شناخته شود. دستگاه های چرخ دنده می توانند سرعت، گشتاور و جهت منبع برق را تغییر دهند. چرخ دنده هایی با اندازه های مختلف با نسبت دنده خود تغییری در گشتاور ایجاد می کنند و مزیت مکانیکی ایجاد می کنند و بنابراین ممکن است یک ماشین ساده در نظر گرفته شوند. سرعت چرخش و گشتاور دو چرخ دنده مشبک به نسبت قطر آنها متفاوت است. دندانه های دو چرخ دنده مشبک همگی یک شکل هستند.[2]

دو یا چند چرخ دنده مشبک که به صورت متوالی کار می کنند، قطار دنده یا انتقال نامیده می شوند. چرخ دنده ها در یک گیربکس حلزونی118 مشابه چرخ ها در یک سیستم قرقره تسمه ضربدری هستند. مزیت چرخ دنده ها این است که دندانه های چرخ دنده از لغزش جلوگیری می کند. در گیربکس حلزونی با ضریب دنده چندگانه - مانند دوچرخه، موتور سیکلت و اتومبیل - اصطلاح "دنده" (به عنوان مثال "دنده اول") به نسبت دنده اشاره دارد تا یک دنده فیزیکی واقعی. این اصطلاح دستگاه‌های مشابه را توصیف می‌کند، حتی زمانی که نسبت دنده پیوسته است نه گسسته، یا زمانی که دستگاه در واقع شامل چرخ دنده‌ها نیست، مانند یک انتقال دائماً متغیر.[3]

علاوه بر این، یک چرخ دنده می تواند با یک قسمت دندانه دار خطی به نام قفسه مشبک شود و به جای چرخش، ترجمه ایجاد کند.

تاریخ

چرخ دنده های آهنی، سلسله هان
نمونه‌های اولیه چرخ‌دنده‌ها مربوط به قرن چهارم قبل از میلاد در چین است[4] (زمان ژان گو - اواخر سلسله ژو شرقی)، که در موزه لویانگ در استان هنان، چین نگهداری می‌شوند. اولین چرخ دنده های حفظ شده در اروپا در مکانیسم Antikythera یافت شد، نمونه ای از یک دستگاه دنده بسیار اولیه و پیچیده، که برای محاسبه موقعیت های نجومی طراحی شده است. زمان ساخت آن اکنون بین 150 تا 100 سال قبل از میلاد تخمین زده می شود.[5] چرخ دنده‌ها در آثار مرتبط با قهرمان اسکندریه در مصر روم در حدود سال 50 پس از میلاد ظاهر می‌شوند، [6] اما می‌توان آن را به مکانیک مکتب اسکندریه در مصر بطلمیوسی قرن سوم پیش از میلاد ردیابی کرد، و توسط ارشمیدس چندمعیت یونانی بسیار توسعه یافت. 287–212 قبل از میلاد).[7]


کاهنده دنده تک مرحله ای
چرخ دنده سگمنتال، که حرکت رفت و برگشتی را از/به چرخ دنده دریافت می کند/ارتباط می دهد، متشکل از قسمتی از چرخ دنده/حلقه دایره ای که دارای دندانه هایی در حاشیه است،[8] توسط مهندس عرب الجزاری در سال 1206 اختراع شد.[9] چرخ دنده های کرمی در شبه قاره هند برای استفاده در پنبه های غلتکی در قرن های 13 تا 14 اختراع شد.[10] چرخ دنده های دیفرانسیل ممکن است در برخی از ارابه های چینی به سمت جنوب استفاده شده باشد، [11] اما اولین استفاده قابل تایید از چرخ دنده های دیفرانسیل توسط ساعت ساز بریتانیایی جوزف ویلیامسون در سال 1720 بود.

نمونه هایی از کاربردهای اولیه دنده عبارتند از:

1386 پس از میلاد: ساعت کلیسای جامع سالزبری: این ساعت قدیمی ترین ساعت مکانیکی دنده ای در جهان است که هنوز کار می کند.
ج قرن سیزدهم تا چهاردهم: چرخ دنده کرمی به عنوان بخشی از پنبه پاک کن غلتکی در شبه قاره هند اختراع شد.[10]
ج 1221 پس از میلاد اسطرلاب چرخ دنده ای در اصفهان ساخته شد که موقعیت ماه را در برج البروج و فاز آن و تعداد روزهای پس از ماه نو را نشان می دهد.[12]
ج 1206 پس از میلاد: الجزاری چرخ دنده سگمنتال را به عنوان بخشی از دستگاه بالابر آب اختراع کرد.[9]
۷۲۵ پس از میلاد: اولین ساعت‌های مکانیکی دنده‌ای در چین ساخته شد.
ج 200-265 پس از میلاد: ما جون از چرخ دنده ها به عنوان بخشی از ارابه ای به سمت جنوب استفاده کرد.
قرن دوم قبل از میلاد: مکانیسم آنتی کیترا
در طبیعت: در پاهای عقبی پوره های حشره گیاه خوار Issus coleoptratus.

علم اشتقاق لغات
واژه چرخ دنده احتمالاً از اسکاندیناوی قدیم gørvi (جمع gørvar) 'پوشاک، دنده' مربوط به gøra، gørva 'ساختن، ساختن، ساختن است. تنظیم کردن، آماده کردن، یک فعل رایج در زبان اسکاندیناوی قدیم، که در موقعیت‌های مختلفی از نوشتن کتاب گرفته تا پانسمان گوشت استفاده می‌شود. در این زمینه، معنای "چرخ دندانه دار در ماشین آلات" برای اولین بار در سال 1520 تایید شد. حس مکانیکی خاص "قطعی که موتور به وسیله آنها حرکت را منتقل می کند" مربوط به سال 1814 است. به طور خاص از یک وسیله نقلیه (دوچرخه، اتومبیل، و غیره) تا سال 1888.[13]


چرخ دنده چوبی که چرخ دنده فانوس یا چرخ دنده قفس را به حرکت در می آورد

چرخ دنده ریخته‌گری (بالا) که با یک چرخ دندانه دار (در زیر) مشبک شده است. دندانه های چوبی با میخ در جای خود ثابت می شوند.
دنده دندانی است روی چرخ. از زبان انگلیسی میانه، از اسکاندیناوی قدیم (مقایسه کنید kugg نروژی ("دنده")، kugg سوئدی، kugge ("دنده، دندان"))، از زبان آلمانی اولیه *kuggō (مقایسه کنید kogge هلندی ("قایق دنده")، آلمانی Kock) ، از زبان پروتو-هندواروپایی *gugā ("کوهان، توپ") (مقایسه کنید gugà لیتوانیایی ("پوممل، کوهان، تپه")، از PIE *gēw- ("خم شدن، قوس کردن").[14] اولین بار استفاده شد ج. 1300 به معنای «چرخ دارای دندانه یا چرخ دنده؛ اواخر قرن 14، «دندان روی چرخ»؛ چرخ دنده، اوایل 15 ج.[15]

از لحاظ تاریخی، دندان‌دنده‌ها به جای فلز، از چوب ساخته می‌شدند، و چرخ دنده از نظر فنی شامل یک سری دندانه‌های چوبی بود که در اطراف یک چرخ مورتیس قرار داشتند، که هر دندان یک نوع مفصل تخصصی «از طریق» مورتیس و تانی را تشکیل می‌داد. چرخ می تواند از چوب، چدن یا مواد دیگر ساخته شود. دندانه‌های چوبی قبلاً برای برش دادن چرخ‌دنده‌های فلزی بزرگ، زمانی که دندان‌های ریخته‌گری شده تقریباً شکل مناسبی نداشت، یا اندازه چرخ ساخت را غیرعملی می‌کرد، استفاده می‌شد.[16]

چرخ دنده ها اغلب از چوب افرا ساخته می شدند. در سال 1967، شرکت تولیدی تامپسون از لنکستر، نیوهمپشایر هنوز یک تجارت بسیار فعال در تهیه ده‌ها هزار دندان دنده افرا در سال داشت، که بیشتر برای استفاده در کارخانه‌های کاغذسازی و آسیاب‌های آسیاب، قدمت برخی از آنها به بیش از 100 سال می‌رسد.[17] از آنجایی که یک چرخ دنده چوبی دقیقاً همان عملکرد دندان فلزی ریخته‌گری یا ماشین‌کاری شده را انجام می‌دهد، این کلمه به صورت تعمیم به هر دو اطلاق شد و تمایز به طور کلی از بین رفته است.

منبع

  • sanatii karan