sanatiikaran

۱۲ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سردار یحیی حسین خانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جزئیات کشف این کالاهای قاچاق افزود: مرزبانان هنگ‌های مرزی پلدشت و پیرانشهر با تلاش و جدیت در امر مبارزه با قاچاق، طی چند عملیات غافلگیرانه علیه قاچاقچیان در نوار مرزی موفق شدند کالاهای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال را کشف کنند.

وی افزود: مرزبانان با توقیف خودروهای حامل کالای قاچاق و بازرسی از آنها موفق شدند ۱۱ هزار و ۶۰۰ نخ انواع سیگار، ۸۵ رشته تور ماهیگیری ،۵۸۰ کیلو انواع ماهی ،۸۰ عدد اقلام آرایشی و بهداشتی، ۲۴ قوطی روغن هیدرولیک، ۲ قطعه چرخ دنده گیربکس حلزونی خودروی سنگین، ۱۲ عدد فیلتر روغن، ۴ قطعه سرگاردان خودروی سنگین، ۲۷ کیلو انواع تنباکوی خارجی، ۱۰ کیلو انواع چای و یک هزار و ۳۴۰ لیتر انواع سوخت را از قاچاقچیان کشف کنند.

سردار حسین خانی با اشاره به دستگیری ۴ قاچاقچی و توقیف ۳ دستگاه خودرو که در امر قاچاق مورد استفاده قرار می‌گرفت، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را ۵ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: قاچاقچیان و مخلان اقتصاد داخلی کشور بدانند مرزبانان با گیربکس حلزونیsahanddourاشرافیت اطلاعاتی کوچک‌ترین تحرکات را در نوار مرزی کشور زیر نظرگرفته و با هرگونه اقدام سودجویانه، قاطعانه برخورد خواهند کرد.

منبع

  • sanatii karan
  • ۰
  • ۰

تسمه نقاله ها برای حمل کالا و مواد غیر فله به صورت تخت و برای حمل مواد فله و پودری به صورت زاویه دار طراحی می شوند. مکانیزم عمل این تجهیز ساده بوده و با چرخش درام و نهایتا حرکت تسمه، مواد و کالا های روی آن به انتهای نوارنقاله هدایت می شوند.

می‌دانیم که نوار نقاله ها یکی از انواع سیستم های انتقال مواد و کالا محسوب میشوند. این دستگاه که آن را با عنوان بلت کانوایر Belt Conveyer نیز میشناسند ، حداقل از دو عدد درام (پولی) ، بدنه و استراکچر ، تسمه نقاله ، تعدادی رولیک ، پایه رولیک و الکتروموتور تشکیل شده است.

تسمه نقاله ها برای حمل کالا و مواد غیر فله به صورت تخت و برای حمل مواد فله و پودری به صورت زاویه دار طراحی میشوند. مکانیزم عمل این تجهیز ساده بوده و با چرخش درام و نهایتا حرکت تسمه، مواد و کالا های روی آن به انتهای نوارنقاله هدایت میشوند. این تجهیز صنعتی کاربرد وسیعی در صنایع مختلف داشته و میتوان آن را در اغلب خطوط تولید کارخانجات جهت تغذیه فرآیند تولید، و یا در انبار ها و بنادر جهت بارگیری و یا تخلیه به طور گسترده ای مشاهده کردد.

این دستگاه صنعتی پرکاربرد در ابعاد و ظرفیت های مختلفی ساخته میشود. جالب است بدانید طولانی ترین نوارنقاله ساخته شده جهان در کشور چین و برای انتقال سنگ آهن از یک بندر به یک کارخانه تولید فولاد نصب و راه اندازی شده است. این نوار نقاله که از نوع لوله ایی است ( تسمه بعد از بارگیری به شکل لوله مواد را محصور میکند) به طول 6/6 کیلومتر و با ظرفیت انتقال 5500 تن در ساعت در حال کار است.

 

نوارنقاله های بارگیری و لزوم استفاده از آن

یکی از پرکاربردترین نوع از کانوایر ها نوار نقاله بارگیری و تخلیه محسوب میشوند. به طور کلی این دسته به دو نوع نوار نقاله پرتابل ( قابل حمل ) و ثابت تقسیم میگردند. همچنین برخی از آنها قابلیت تغییر در میزان درجه شیب و ارتفاع تخلیه مواد را دارند که موجب بهینه تر شدن عمل بارگیری در کامیون ها ، کشتی ها و دیگر تجهیزات حمل میشود.

حداکثر زاویه و شیب استاندارد نوارنقاله حدودا 18 درجه میباشد. هرچند این عدد به زاویه ریزش مواد فله بستگی دارد ؛ جهت افزایش اندک این محدودیت، میتوان از تسمه نقاله های عاجدار استفاده نمود. این تسمه نقاله ها دارای زائده هایی به شکل حرف وی v هستند که مانع از ریزش مواد فله از روی آن به دلیل سرعت اولیه زیاد تسمه و یا نیروی جاذبه میگردد.

مزیت استفاده از سیستم های مکانیزه

استفاده از نوار نقاله موجب افزایش سرعت و کیفیت در پروسه های تولید و یا ذخیره سازی میگردد. به عنوان مثال استفاده از یک نوار نقاله پرتابل بازویی جهت بارگیری کیسه های سیمان در یک کارخانه میتواند باعث افزایش سهولت و سرعت کار، کاهش نیروی انسانی و همچنین حفظ سلامت جسمانی نیروی کار آن مجموعه گردد. همچنین در انبارها استفاده از این سیستم ها باعث حفظ کیفیت محصول شده و امکان آسیب به آن را کاهش میدهد.

با افزودن یک تابلو کنترل مجهز به سیستم PLC ، چند سنسور و اینورتر ، نوارنقاله ها میتوانند میزان سرعت خود را مطابق شرایط کاری مورد نیاز به طور خودکار تنظیم و بهینه نمایند.

کانوایر تلسکوپی بارگیری چیست؟

این سیستم نوعی از نوار نقاله بارگیری بوده که به دلیل داشتن دو عدد نوار نقاله مجزا در خود، به شکل تلسکوپی قابلیت تغییر طول مفید انتقال مواد را داراست. کانوایر تلسکوپی جهت دپو مکانیزه و سریع در معادن، و جهت افزایش سرعت بارگیری در بندر ها میباشد. این سیستم در ابعاد و اندازه های مختلف ساخته شده و میتواند تا ارتفاع تخلیه 20 متر و ظرفیت 2000 تن در ساعت مواد فله را دپو و یا بارگیری نماید. همچنین جابه جایی آن به دلیل داشتن چرخ و قابلیت پرتابل بسیار ساده بوده و میتوان آن را توسط یک کشنده به هر مکان دلخواهی حمل نمود.

یکی از شرکت هایی که این به صورت تخصصی در زمینه طراحی و ساخت نوار نقاله های پرتابل فعالیت میکند مجموعه فنی و مهندسی ساخت24 است. این شرکت توانسته با دانش و مهارت پرسنل خود در زمینه تامین دیگر تجهیزات حمل صنعتی از جمله اسکرو کانوایر ، کانوایر زنجیری و باکت الواتور نیز خدمات شایسته ایی را ارائه دهد.

ویژگی های نوار نقاله های بارگیری ساخت24

  • طراحی مطابق اصول مهندسی الکتروموتورsew-eurodrive جهت عملکرد بهینه
  • قابلیت تنظیم شیب به وسیله جک هیدرولیکی و تغییر ارتفاع تخلیه و یا بارگیری به دلخواه
  • قابلیت حرکت در دو جهت رفت و برگشت در برخی مدل ها
  • قابلیت نصب پنل کنترل و اینورتر جهت تنظیم سرعت مطابق نیاز
  • قابلیت استفاده از انواع تسمه نقاله های محتلف از جمله تسمه عاجدار جهت افزایش شیب
  • قابلیت حمل و نقل آسان ، پرتابل
  • طراحی تلسکوپی جهت افزایش و یا کاهش طول مفید

در انتها این نکته هائز اهمیت است که در دنیای امروز خطوط تولید تمامی صنایع به سمت مکانیزه تر شدن رفته و نتیجه آن رقابت در افزایش کیفیت و کاهش هزینه محصول نهایی است. امروزه تمامی عملکرد یک خط تولید پیشرفته میتواند به وسیله یک صفحه مانیتور HMI توسط یک اپراتور به بهترین کیفیت انجام گیرد که این امر باعث کاهش خطای انسانی و هزینه ها میشود. برای ماندن و پیروزی در این رقابت، ضرورت استفاده از تکنولوژی های بروز در خطوط تولید صنایع مختلف کاملا محسوس است.

منبع

  • sanatii karan
  • ۰
  • ۰

وقتی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس وعده‌های جذاب و بی پایانی را در ارتباط با برگزیت به مردم این کشور داد شاید فکرش را هم نمی‌کرد که خیلی زود پوشالی بودن وعده‌های رنگارنگش نمایان شود و پیامد‌های آن وی را به لبه پرتگاه برساند.

 

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ مجتبی شاهسونی کارشناس مسائل بین الملل در یادداشتی درباره بحران برگزیت نوشت: صف های طولانی، زد و خورد بر سر سوخت در پمپ وکیوم استوک بنزین ها، وحشت ناشی از کمبود سوخت و به دنبال آن کمبود مواد غذایی ، افزایش فقر و کاهش رشد اقتصادی که مردم انگلیس با آن دست و پنجه نرم می کنند شاید تنها یک نما از وعده های جذاب و رنگارنگ نخست وزیر انگلیس قبل از برگزیت است که اکنون وراونه شده است. در این تحلیل مهمترین پیامدهای ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که موجب افزایش انتقادها از بوریس جانسون شده بررسی می شود.

 

برگزیت و وعده های پوشالی

ساعت ۱۱ شب ۱۱ دی ماه ۱۳۹۹ انگلیس با جدایی از اتحادیه اروپا به عضویت ۴۷ ساله خود در اتحادیه اروپا پایان داد اما در آن زمان جانسون نخست وزیر انگلیس وعده‌های جذاب و بی پایانی را  داد که اکنون شمار زیادی از مردم  این کشور می‌گویند تا کنون خلاف آن وعده ها‌ی رنگین را مشاهده کرده اند. اکنون بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که یکی از سرسخت‌ترین حامیان جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا بود هدف بیشترین انتقاد‌ها قرار دارد. جانسون پیش از جدایی از اتحادیه اروپا درباره مزایای آن گفت: اکنون مرحله نوینی در تاریخ ما متجلی می‌شود که فرصتی برای رشد و تحول بزرگ است. اما شمار زیادی از مردم می‌گویند پس از جدایی از اتحادیه اروپا که ۲۸ کشور عضو از جمله انگلیس را به هم پیوند داده بود، از آن همه وعده‌ها، ، آنچه فعلا نصیبشان شده کمبود‌ها و گرانی و بحران‌های مختلف بوده است. یک شهروند انگلیسی معترض به برگزیت آن را طرح بدی می‌داند و می‌گوید پیامد‌های آن پی در پی آشکار می‌شود، برگزیت کشور ما را ضعیف‌تر و فقر را در جامعه بیشتر کرده است.

 

بحران سوخت و جانسون بر لبه پرتگاه

یکی از بحران های ناشی از برگزیت که این روزها تشدید شده و نظر همه رسانه های جهان را به خود جلب کرده بحران سوخت است. به طوری که برخی از پمپ وکیوم استوک siswebبنزین‌ها در انگلیس به علت نداشتن سوخت تعطیل شده است. وحشت ناشی از کمبود سوخت موجب شده رانندگان به جایگاه‌های سوخت هجوم برند و مخزن سوخت خودرو‌های خود را کاملا پر کنند و همین رفتار ناشی از نگرانی، کمبود‌ها را تشدید و معطلی‌ها را بیشتر کرده است. مسئولان دولتی در انگلیس کمبود راننده و تانکر‌های سوخت رسان را علت این کمبود اعلام می‌کنند و از سهمیه بندی سوخت برای جایگاه‌ها خبر می‌دهند تا دست کم از تعطیلی آن‌ها جلوگیری شود. همزمان زمزمه‌های سهمیه بندی سوخت برای خودرو‌ها نیز شایع شده است. کارشناسان می‌گویند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و سخت گیری‌ها و مقررات ورود و فعالیت رانندگان دیگر کشور‌های اروپایی در انگلیس موجب بروز این بحران شده است. آنان از دولت خواسته اند به سرعت دست به کار شود و شرایط جذب یا فعالیت رانندگان دیگر کشور‌ها را تسهیل کند. کمبود راننده و کامیون البته علاوه بر ایجاد بحران سوخت، کمبود برخی مواد غذایی و دیگر اقلام مورد نیاز مردم را نیز موجب شده و قفسه برخی اقلام در فروشگاه‌ها خالی است. شرایط جاری نارضایتی را از دولت افزایش داده است و شماری از مردم و سیاستمداران می‌گویند دولت انگلیس پیش بینی‌های لازم را برای پیشگیری از این بحران و بحران‌های مشابه نکرده است. در همین حال حالا کمبود شدید سوخت قیمت آن را به بالاترین نرخ در هشت سال اخیر رسانده و به یک و نیم پوند در هر لیتر نزدیک کرده است. همزمان با تداوم بحران سوخت در انگلیس رهبر حزب کارگر، دولت را به بی تدبیری متهم کرد. کایر استارمر گفت: برخی از کارشناسان سال‌ها پیش آن را پیش بینی کردند و معلوم بود جدایی از اتحادیه اروپا این مشکلات را پدید می‌آورد، اما بی توجهی دولت به دیدگاه کارشناسان شرایط موجود را ایجاد کرد. جانسون نخست وزیر انگلیس اکنون باید پاسخگو باشد و برای حل بحران سریع اقدام کند. در همین حال مجله «فورچون» پیش بینی کرده است پس از آنکه اقتصاد انگلیس متوجه ضرر‌های بزرگ برگزیت شود، نخست وزیری بوریس جانسون هم به پایان خواهد رسید.

تعمیق شکاف‌ و نابرابری های اجتماعی
اگرچه قبل از برگزیت نیز جامعه انگلیس دچار نابرابری و شکاف بود اما موضوع خروج این کشور از اتحادیه اروپا این بحران را  تشدید کرد. با گذشت بیش از پنج سال از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، نتایج جدیدترین نظرسنجی ها از تداوم شکاف در جامعه این کشور بر سر بقا یا ترک اتحادیه اروپا حکایت دارد. داده‌های آماری نشان می‌دهد اگر همه‌پرسی برگزیت دوباره اجرا شود، نتیجه با اختلاف کمی به نفع طرفداران ادامه عضویت در اتحادیه اروپا خواهد بود. نتایج افکارسنجی موسسه "ساوانتا کمرس" نشان می‌دهد اگر همه‌پرسی برگزیت دوباره برگزار شود این‌بار ۵۱ درصد مردم به ادامه عضویت در اتحادیه اروپا و ۴۹ درصد به خروج رای می‌دهند. بر اساس این نظرسنجی ۵۱ درصد گفته‌اند جامعه دو پاره شده و فقط ۱۳ درصد خلاف این فکر می‌کنند.
گسترش فقر و کاهش رشد اقتصادی

 فقر و کاهش رشد اقتصادی یکی دیگر از پیامدهای برگزیت است؛ به گفته اقتصاددانان ابتدایی‌ترین سطح تاثیر خروج از اتحادیه اروپا، فقیرتر شدن انگلیس است، چون بعد از برگزیت، ارتباط تجاری شرکت‌های انگلیسی با کشور‌های اروپایی سخت تر شد. برگزیت همچنین باعث کند شدن رشد اقتصادی انگلیس  شد. بعد از برگزیت بسیاری از شرکت‌های خارجی درصدد تغییر موقعیت مکانی خود و خروج از لندن شدند. نتایج مطالعات جدید مرکز افکارسنجی «نیوفایننشال» حاکی از آن است که برگزیت بیش از چهارصد شرکت و موسسه مالی انگلیسی را مجبور کرده است فعالیت ها، نیرو‌های کار و میلیارد‌ها پوند سرمایه خود را به مراکز مالی دیگر در مناطق دیگر اتحادیه اروپا منتقل کنند.

کمبود مواد غذایی

یکی دیگر از بحران های ناشی از برگزیت، بحران در صنایع غذیی است. قفسه‌های خالی در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های انگلیس حکایت از آن دارد که معضل کمبود برخی مواد که این روز‌ها شرکت‌های انگلیسی به علت پیامد‌های همه گیری کرونا و همچنین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) با آن‌ها روبرو هستند، در فروشگاه‌های این کشور نیز مشهود است. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که بخش مواد غذایی در انگلیس با چالش‌هایی گسترده مواجه است و از کشتارگاه‌ها گرفته تا رستوران‌های این کشور، با کمبود نیروی کار روبرو هستند. پایگاه اینترنتی بلومبرگ، صنایع غذایی انگلیس پیش از این نیز به علت برگزیت (خروج از اتحادیه اروپا) و شیوع کرونا با کمبود نیروی کار مواجه بود و اکنون که بازگشایی‌ها در این کشور در حال انجام است، این شرایط رو به وخامت است.

بحران حمل و نقل
همچنان که بسیاری از کارشناسان پیش بینی کرده بودند پس از خروج  انگلیس از اتحادیه اروپا بحران حمل و نقل و سوخت تشدید شد. رهبران صنعتی هشدار دادند انگلیس به سبب کمبود بیش از صد هزار راننده وسایل نقلیه سنگین، مانند کامیون‌های حامل مواد غذایی، ممکن است امسال با کمبود اقلام غذایی در قفسه‌های سوپرمارکت‌ها مواجه شود. کارشناسان این معضل ناشی از تلفیقی از دو عامل شیوع کرونا و برگزیت است. ریچارد برنت مدیر اجرایی اتحادیه حمل و نقل جاده‌ای که در نوشتن این نامه برای نخست وزیر انگلیس سهیم بود، گفت: "سوپرمارکت‌ها گزارش داده اند در حال دریافت ذخایر غذایی مورد انتظار خود نیستند و در نتیجه، شاهد هدر رفتن میزان قابل توجهی از مواد غذایی هستند که به موقع به آنها نمی رسد. 

فرار شرکت‌های خارجی از انگلیس
برگزیت و محدودیت‌های ناشی از آن موجب شد بسیاری از شرکت‌های خارجی دفتر مرکزی خود را به یکی از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا منتقل کنند. در همین حال اخیرا رسانه‌های انگلیس اعلام کردند شرکت آمازون، حساب ۸.۲ میلیارد دلار از فروشش را از انگلیس به کشور لوکزامبورگ منتقل کرد. دولت‌های جهان درصددند تا با کم کردن مالیات، شرکت‌های بین المللی پردرآمد همچون آمازون را برای فعالیت در کشور خود ترغیب کنند و اکنون مشخص شده است شرکت آمازون، بخشی از فعالیت‌ها و دارایی‌های خود را از انگلیس به لوکزامبورگ منتقل کرده است تا مالیات کم تری بپردازد.

برگزیت و بحران نیروی کار
از دیگر پیامدهای برگزیت، آثار آن بر روند مهاجرتی است که آهنگ آن را در انگلیس کندتر و مشکلات کارفرمایان نیازمند نیروی کار را دوچندان کرد. طبق آمار اعلام‌شده، در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ میزان دسترسی کارفرمایان انگلستان به واجدان شرایط استخدام برای احراز موقعیت‌های شغلی مختلف، سریع‌ترین روند کاهش را به دنبال داشته است و این امر شمار پست‌های خالی مشاغل موردنیاز جامعه انگلیس را افزایش داد. درنتیجه کارفرمایان دستکم در ۶۰ عنوان شغلی با کمبود نیروی کار مواجه شدند. بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شرایط تجارت و معاملات میان انگلستان و دیگر کشور‌های اتحادیه اروپا به‌هم‌خورد و نگرانی شدید تاجران و شهروندان انگلیسی و غیر انگلیسی را به همراه داشت مساله ای که بحران نیروی کار در این کشور دامن زد. 

 

برگزیت و بحران در اتحادیه اروپایی

برگزیت نه تنها بر انگلیس بلکه در سطح سیاسی، اقتصادی، امنیتی و مساله مهاجران بر اتحادیه اروپا تاثیرگذار بود. خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به لحاظ سیاسی نیز برای اروپا پیامدهایی داشت و موجب تقویت گریز از اروپا  شد. برگزیت تأثیرات ژئوپلتیک فراوانی بر تحولات داخلی و ابعاد سیاسی، اقتصادی، امنیتی، دفاعی، مالی و انرژی اروپا داشت. تأثیرات منفی آن بر جمهوری ایرلند، ایرلند شمالی و اسکاتلند قابل توجه بود. از سویی دیگر نیز اتحادیه اروپا بدون انگلیس کوچک‌تر و ضعیف‌تر شد و از نفوذ سیاسی و اقتصادی آن در عرصۀ بین المللی نیز کاسته ش

نتیجه گیری

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پیامدهای فروانی برای این کشور داشت؛ بحران سوخت، تعمیق شکاف‌ و نابرابری های اجتماعی،​ گسترش فقر و کاهش رشد اقتصادی، کمبود مواد غذایی، بحران حمل و نقل، فرار شرکت‌های خارجی از انگلیس، بحران نیروی کار تنها بخشی از پیامدهای برگزیت است که البته موجب تشدید انتقاد ها از بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس شده است علاوه بر این  استقلال اسکاتلند و ادامه خشونت‌ها در ایرلند کابوسی برای نخست وزیر است و به پیش‌بینی مجله «فورچون» پس از آنکه اقتصاد انگلیس متوجه ضرر‌های بزرگ برگزیت شود، نخست وزیری بوریس جانسون هم به پایان خواهد رسید.  از سوی دیگر نیز برگزیت نه تنها بر انگلیس بلکه در سطح سیاسی، اقتصادی، امنیتی و مساله مهاجران بر اتحادیه اروپا تاثیرگذار بود. خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به لحاظ سیاسی برای اروپا پیامدهایی داشت و موجب تقویت گریز از اروپا  شد. برگزیت تأثیرات ژئوپلتیک فراوانی بر تحولات داخلی و ابعاد سیاسی، اقتصادی، امنیتی، دفاعی، مالی و انرژی اروپا داشت. تأثیرات منفی آن بر جمهوری ایرلند، ایرلند شمالی و اسکاتلند قابل توجه بود. از سویی دیگر نیز اتحادیه اروپا بدون انگلیس کوچک‌تر و ضعیف‌تر شد و از نفوذ سیاسی و اقتصادی آن در عرصۀ بین المللی نیز کاسته شد.

  • sanatii karan
  • ۰
  • ۰

فرماندار شهرستان کنارک گفت:اقدامات لازم برای مدیریت بحران احتمالی ناشی از طوفان حاره‌ای موسوم به شاهین در سطح شهرستان انجام شده و مسئولان و مردم در گذر از این بحران احتمالی در کنار یکدیگر هستند.

یوسفی  فرماندار شهرستان کنارک در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان : با توجه به نزدیک بودن طوفان حاره‌ای شاهین و در پی تشکیل شدن کم فشار حاره‌ای و تقویت احتمال تبدیل آن به چرخنده‌ی حاره‌ای و صدور هشدار سطح قرمز، ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران درشهرستان کنارک طی روز‌های گذشته تا کنون به صورت منظم با هدف هماهنگی لازم جهت مقابله با طوفان و بارندگی احتمالی برگزار شد.

حمیدالدین یوسفی گفت: با عنایت به وجود لنج‌ها و قایق‌های صیادی و اسکله‌های متعدد در شهرستان کنارک، صاحبان لنج‌ها و صیادان اقدامات لازم از جمله مهار نمودن شناور‌ها در اسکله، اطمینان از عملکرد پمپ‌ وکیوم تخلیه آب شناور، حضور ناخدا، موتوریست و چند ملوان در شناور را مورد توجه قرار داده و از رفتن به دریا خودداری نمایند و لنج‌ها و قایق با هماهنگی و همکاری شیلات شهرستان به مکان امن انتقال داده شوند.

وی به انجام عملیات ساختمان سازی در سطح شهر اشاره کرد و گفت در فعالیت ساختمانی احتمال مسدود شدن مسیر‌های دفع آب‌های سطح شهر حاصل از بارندگی وجود دارد و همشهریان و مجریان ساختمانی ضمن جمع آوری مصالح ساختمانی از جمله شن و ماسه و نخاله‌های ساختمانی سطح شهر، در صورتی که مسیر جوب‌های تخلیه آب با مصالح مسدود گردیده نسبت به بازگشایی آن اقدام نمایند تا در صورت وقوع بارش از آبگرفتگی سطح شهر جلوگیری گردد.
حمیدالدین یوسفی از عشایر شهرستان خواست با قید فوریت نسبت به جمع آوری دام و احشام و استقرار آن‌ها در جای امن و مطمئن اقدام نموده و سازه‌های مربوطه را جهت مقابله با طوفان و بارندگی استحکام بخشیده و از استقرار در مسیل‌ها و رودخانه‌ها و مناطق پر خطر جدا خودداری نمایید.

رییس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کنارک از اصناف و واحد‌های تولیدی خواست نسبت به مقاوم سازی تابلو‌های سر درب واحد‌های صنفی، تابلو‌های تبلیغاتی، و مقاوم سازی سوله‌ها و بازگشایی آبراه‌های پشت بام و ... سریعا اقدام نمایید.

یوسفی با اشاره به اینکه شهرستان کنارک شهرستانی مهمان پذیر است افزود: گردشگران پمپ وکیومnewmarksystems و مسافرین از حضور در مراکز پر خطر، سواحل و تردد و اسکان در مناطق گردشگری شهرستان و مسیل رودخانه‌ها و آبراه‌ها و اسکان در سطح پارک‌ها و سواحل جدا خودداری کنند.

این مقام مسئول گفت:در مواقعی که احتمال بحران وجود دارد از خبازی‌های سطح شهرستان خواست با آمادگی کامل نسبت به راه اندازی موتور‌های برق، تامین و ذخیره سازی آب در مخازن، ذخیره سازی آرد مورد نیاز جهت آمادگی با هر گونه مخاطرات این طوفان اقدامات لازم را انجام، تا در صورتی که شرایط بحرانی شود مشکلی در تامین نان وجود نداشته باشد.

فرماندار کنارک در پایان گفت: اقدامات در زمینه مدیریت بحران انجام شده و در زمانی که بحرانی در حال بوقوع پیوستن است شاهد اخبار ضد و نقیض در شبکه‌های اجتماعی خواهیم بود و از همشهریان و مکران نشینان خواهشمندیم هر گونه اخبار و اطلاعیه را از طریق صدا و سیما و رسانه‌های معتبر کسب نموده و به برخی از شایعات در زمینه طوفان حاره‌ای در شبکه‌های اجتماعی توجه ننمایید.

  • sanatii karan
  • ۰
  • ۰

یک کارشناس حوزه انرژی گفت: کمبود برق در بازارهای هدف ایران بسیار بالاست بنابراین ورود کشور دیگری برای صادرات به این کشورها به معنای این نیست که جایگزین برق ایران شوند.

رضا میرابیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره ورود مصر به حوزه صادرات برق و تعریف اهداف هاب شدن در منطقه اظهار داشت: این کشور با توجه به منابع کم گاز و عدم امکان تامین سوخت امکان احداث گسترده نیروگاه به نحوی که به یک صادرکننده بزرگ تبدیل شود، ندارد.

وی افزود: برنامه‌های صادرات برق از سوی مصر به لبنان نیز در پی اعلام حزب‌الله جهت رفع مشکل خاموشی و تامین سوخت مکانیکال سیل بنزین‌ها بوده کمااینکه سیاست جمهوری اسلامی هم تامین نیاز انرژی کشورهای منطقه از جمله عراق، لبنان و سوریه است. 

این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: گاها شنیده شده برخی کشورها تحت عنوان عادی‌سازی روابط و یا صلح آبراهامز که امریکا و اسرائیل در منطقه راه‌اندازی کرده‌اند بدنبال این هستند که پای اسرائیل را در  سیاست انرژی منطقه باز کنند بنابراین جمهوری اسلامی همواره جهت جلوگیری از این نفوذ احتمالی برنامه‌های گسترده‌ای را جهت تامین انرژی کشورهای منطقه پیگیری می‌کند.

وی درباره امکان اینکه ایران به هاب برق منطقه تبدیل شود، گفت: امسال به خاطر کاهش شدید بارندگی 25 تا 30 درصد برق نیروگاه‌های آبی از مدار خارج شد بنابراین در داخل کشور با کمبود برق روبرو شددیم و مجبور به کاهش صادرات شدیم، اما در هر حال کشورهای همسایه مثل افغانستان، پاکستان و عراق نیاز زیادی به انرژی برق دارند که ایران می‌تواند به عنوان یک تامین‌کننده بزرگ ورود کند. 

میرابیان درباره اینکه آیا ممکن است بازارهای ایران توسط کشوری مثل مصر اشغال شود، بیان داشت: کمبود برق در بازارهای هدف ایران بسیار بالاست بنابراین ورود کشور دیگری برای صادرات به این کشورها به معنای این نیست که جایگزین برق ایران شوند، ضمن اینکه پروسه ساخت نیروگاه بسیار زمان‌بر است و مصر بزودی نمی‌تواند تامین انرژی این کشورهای متقاضی را بعهده بگیرند.

وی یادآور شد: ما باید طبق یک برنامه اصولی ابتدا نسبت به اصلاح و تامین مکانیکال سیل onepetro بهینه مصرف داخل اقدام کنیم، تبادل برق با کشورهای همسایه بخصوص آسیای میانه را که به لحاظ پیک زمان مصرف با ما تفاوت دارند دنبال کنیم، سپس به منظور صادرات مطمئن و مستمر برق به کشورهای مورد هدف اقدام کنیم تا به عنوان یک صادکننده و تامین‌کننده پایدار در منطقه شناسانده شویم.

منبع

  • sanatii karan
  • ۰
  • ۰

خرید و فروش خودروهای کارکرده یکی از سخت‌ترین کارها است، همه می‌خواهند با گران‌ترین قیمت خودروی خود را بفروشند و از طرفی خریداران هم می‌خواهند با کمترین قیمت، بهترین خودرو را به پارکینگ خانه خود ببرند.

اگر در این شرایط قرار گرفته‌اید، به طور قطع با پیچیدگی‌های آن غریبه نیستید. در چنین بازارهایی تا به خود بیاید با سوئیچ یک خودرو در مسیر منزل هستید. یک هفته آن خودرو بسیار خوب و مقبول است اما در هفته‌های آینده به یکباره با چالش‌های خودرو خریداری شده مواجه می‌شوید. از موتور گرفته تا بدنه مشکل دارد؛ مشکلاتی که در زمان معامله به شما گفته نشده است. آن زمان است که متوجه می‌شوید چه کلاه بزرگی سرتان رفته است.

استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین این روزها بسیاری از معضلات را حل کرده‌اند و این مشکل هم مستثنی نبوده است. کارنامه یکی از سرویس‌های شرکت دیوار است که صرفا به ارائه خدمات در بخش خودرو می‌پردازد. کارنامه یک سرویس کارشناسی خودرو در محل است که به خریدار و فروشنده کمک می‌کند تا با خیالی آسوده‌تر معامله کنند. سرویس‌های دیگری چون «فروش سفارشی» و «خرید خودروی کارشناسی شده» هم از دیگر خدمات این شرکت هستند.

اگر خودرویی چشمتان را گرفته، کارنامه به ارائه یک گزارش دقیق و مشاوره در قیمت به شما کمک می‌کند تا خرید مطمئن و دقیق‌تری داشته باشید. اگر هم قصد فروش خودرو روی سایت دیوار را دارید، گزارش جامع کارنامه می‌تواند فروش خودروی شما را تسریع کند.

کارنامه چگونه خودروی مورد نظر شما را کارشناسی می‌کند؟

اما راه و رسم گرفتن این نوع کارشناسی تخصصی که می‌توان به آن اعتماد کرد، چیست؟ اولین گام ثبت درخواست کارشناسی در کارنامه و انتخاب بخش کارشناسی یا تماس با واحد پشتیبانی با شماره ۰۲۱۷۹۳۴۷ یا از طریق اپلیکیشن دیوار با مراجعه به بخش درخواست کارشناسی است.

 

پس از ثبت درخواست، با شما تماس گرفته می‌شود و در کمتر از ۳۰ دقیقه بعد از تماس کارنامه با شما، کارشناس در محل مورد نظر حاضر می‌شود و با استفاده از به‌روزترین دستگاه‌های بررسی موجود در بازار، خودرو را از لحاظ رنگ و بدنه، فنی و موتور، سیستم فرمان و تعلیق و آپشن‌ها به صورت کامل (در کمتر از یک ساعت) بررسی می‌کند و در لحظه گزارش آنلاین برای کاربر ارسال می‌شود. بعد از این مرحله شما می‌توانید گزارش را آنلاین یا کاغذی دریافت کنید که این گزارش با همکاری بیمه ایران تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان گارانتی دارد.

در گزارش کارشناسی، اطلاعات کاملی ارائه می‌شود. به عنوان مثال در ماشین‌های خارجی آپشن‌ها، امکانات رفاهی، تجهیزات پارک، کروز کنترل، تنظیمات وضعیت رانندگی، تجهیزات الکتریکی صندلی‌ها، تنظیم کننده موقعیت غربیلک، سان‌روف و تجهیزات، سقف برقی (کروک/پانوراما)، سیستم صوتی تصویری، سیستم هدایت خودکار (GPS) بررسی می‌شود. سپس موارد جانبی خودرو مانند باله‌های عقب، تزئینات داخلی، یخچال یا جعبه خنک‌کننده، قیمت اینورتر، باربند، پرده‌های خودرو، بکسل‌بند یدک‌کش، وینچ و ابزارهای خودرو از سوی کارشناسان بررسی و در برگه کارشناسی علامت زده می‌شود.

در گزارش کارشناسی سند دو برگ، کارت ماشین، اعتبارنامه معاینه فنی، اعتبار بیمه شخص ثالث، درصد تخفیف بیمه شخص ثالث، اعتبار بیمه بدنه، درصد تخفیف بیمه بدنه گارانتی، سوئیچ یدکی، دفترچه راهنما دارد و سایر موارد بررسی می‌شود. همچنین در گزارش کارشناسی بدنه و موارد جانبی خودرو می‌توان شرح وضعیت بدنه خودرو، فضای داخل و تجهیزات، موتور و انتقال قدرت، تعلیق، فرمان و ترمز و آپشن‌ها را دید.

برخی ایرادات در خودرو تنها با دستگاه دیاگ قابل شناسایی بوده کارشناسان خودرو از آن استفاده می‌کنند تا اطلاعات کامپیوتر خودرو قابل خواندن باشد و بتوان از سالم بودن خودرو اطمینان حاصل کرد.

بازدید بدنه خودرو با استفاده از تجهیزات دیجیتال و حرفه‌ای و تجربه بالای کارشناسان در تشخیص رنگ خودرو به صورت چشمی‌انجام خواهد شد و گزارش کارشناسی خودرو کارنامه در قسمت رنگ و بدنه شامل ضمانت‌نامه نیز می‌شود. در قسمت آپشن خودرو بسته به نوع خودروی مورد نظر تمام تجهیزات خودرو ضمن تست از طریق دستگاه دیاگ توسط کارشناسان ماهر خودرو مورد بررسی و کارشناسی ماشین قرار می‌گیرد.

در کارشناسی خودرو کارنامه بسیاری از ایرادات خودرو فقط در زمان حرکت امکان تشخیص دقیق را دارند به همین دلیل کارشناسان خودرو اقدام به تست رانندگی می‌کنند. وجود آسیب در بخش سپر و گلگیر خودرو یک موضوع رایج بین اغلب خودروهای کارکرده است و به راحتی در تصادف دچار آسیب می‌شوند. بعضی از این آسیب‌ها قابل چشم پوشی هستند ولی برخی دیگر نه. تفاوت ضخامت رنگ در بعضی نقاط خودرو مورد نظر شما می‌تواند نشان دهنده این باشد که خودرو مورد نظر شما رنگ شده باشد. اگر هم کل خودرو شما مجددا رنگ شده باشد، باز هم ضخامت لایه رنگ که از حدود ۴.۷ بالاتر باشد، نشان دهنده لایه رنگ دیگر روی رنگ فابریک خودرو شما است، بنابراین اینورتر خودروی مور نظر صافکاری و نقاشی شده است.

مزیت کارنامه نسبت به کارشناسی در مراکز فروش خودرو چیست؟

در نهایت ۴۳۵ آیتم خودرو در عرض ۶۰ دقیقه بررسی می‌شود.در مراکز فروش خودرو تنها بین ۵۰ تا ۲۵۰ مورد بررسی می‌شود که باعث می‌شود نتیجه آن قابل اتکا نباشد. از طرفی وقتی فردی خودروی خود را در بخش افلاین کارشناسی می‌کند ضمانتی دریافت نمی‌کند اما کارشناسی در کارنامه بیمه می‌شود و اگر کارشناس خطایی کرد و صاحب خودرو متضرر شد جبران خسارت می‌شود؛ این ویژگی در هیچ جای دیگری به متقاضی ارائه نمی‌شود. سپردن کارشناسی خرید و فروش خودرو به کارنامه مزایایی مانند افزایش اعتماد مشتری، صرفه‌جویی در هزینه، زمان و انرژی، اطلاع از حدود قیمت خودرو و اطلاع از معایب آن را در بردارد.

گزارش ارائه شده از سوی کارشناس هم دقیق، جامع و مصور است و از تمام زوایا عکس گرفته می‌شود و به قدری دقیق است که حتی کاربر نیازی به دیدن خودرو از نزدیک احساس نمی‌کند. گزارش کارشناسی در واحد کنترل کیفیت کارنامه بررسی شده و سپس به واحد قیمت‌گذاری ارجاع می‌شود. پس از تعیین بازه قیمت پیشنهادی کارنامه، گزارش نهایی شده و به صورت یک لینک برای کاربر پیامک می‌شود. همچنین مشاوره قیمت صرفاً پیشنهادی است و مالک خودرو تصمیم‌گیرنده نهایی در مورد قیمت خواهد بود.

منبع

  • sanatii karan
  • ۰
  • ۰

انتقال پرفشار با دبی بالای سیالات از چالش‌های جدی صنایع می‌باشد. در هر پروسه صنعتی لازم است تا حجم گسترده‌ای از انواع سیالات را به حالتی یکنواخت در دبی بالا جابجا کنیم.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام نیکا کورپ،  برای این کار انواع خرید پمپ دنده ای سیالات را طراحی کرده ‌اند. البته هر مدل پمپ بنا به فراخور نوع طراحی تا زمینه‌های کاربردی، مناسب استفاده در صنایع مختلف هستند. مانند انواع  پمپ هیدرولیک دنده ای که در دسته پمپ‌های پرکاربرد و قدرتمند قرار می‌گیرند.

 

پمپ هیدرولیک دنده‌ای در دسته پمپ‌های روتاری است که زمینه‌های گسترده‌ ای کاربرد دارد. این پمپ‌ها در دو دسته‌ بندی پمپ هیدرولیک دنده ‌ای خارجی و پمپ هیدرولیک دنده‌ای داخلی قرار می‌گیرند. ماهیت عملکرد این پمپ‌ها بر ایجاد حرکت دورانی است.

از منظر فنی در یک نگاه ساده و مقدماتی طراحی انواع پمپ هیدرولیک دنده ای بسیار ساده و قابل ‌فهم است. هر چند قطعاً در بحث جزئیات مکانیکی و طراحی مهندسی شده این پمپ‌ ها با انواع چالش‌ها مواجه هستیم؛ اما به هر صورت در این مقاله همراه با تجربیات علمی و فنی کارشناس مجرب مجموعه نیکاکورپ هستیم تا در بحثی ساده به تحلیل فنی انواع پمپ هیدرولیک دنده‌ای بپردازیم.

روش طراحی پمپ هیدرولیک دنده ای

در طراحی هر نوع پمپ هیدرولیک دنده ای از دو عدد چرخ ‌دنده استفاده ‌شده است. این چرخ ‌دنده‌ها درگیر با هم هستند. یکی از آنها بر شفت مولد که می‌تواند یک موتور الکتریکی باشد، متصل است و چرخ ‌دنده دیگر حرکتی هرزگرد دارد. طبعا چرخش یک چرخ‌ دنده باعث چرخش چرخ ‌دنده دیگر می‌شود. اما جهت چرخش چرخ‌ دنده‌ها عکس یکدیگر است. این چرخ‌ دنده‌ها در داخل یک پوسته فلزی آب ‌بندی شده قرار دارند.

ماهیت عملکرد پمپ هیدرولیک دنده‌ای به ‌این ‌ترتیب است که با استفاده از مولد یکی از چرخ‌ دنده‌ها را به چرخش در می‌آوریم. چرخ ‌دنده دوم در جهت عکس چرخ‌ دنده اول شروع به حرکت می‌ کند. سیال از سمت مدخل ورودی پمپ دنده ای وارد پوسته فلزی شده و با فضای چرخ ‌دنده‌ها در ارتباط است. وقتی چرخ ‌دنده‌ها حرکت می‌کنند، دنده‌ها در محل ورودی پمپ به‌ هم نزدیک می‌شوند.

مدخل خروجی پمپ در سمت دیگر چرخ‌ دنده ‌ها تعبیه ‌شده است. زمانی ‌که چرخ‌ دنده‌ها از هم باز می‌شوند، با ایجاد یک افزایش فشار، حجم سیال را به سمت دهانه خروجی پمپ هدایت می‌کنند. 

انواع پمپ هیدرولیک دنده ای

ماهیت طراحی تمامی پمپ‌های دنده ‌ای یکسان است و در آنها از دو چرخ ‌دنده برای مکش سیال استفاده می‌شود. اما نحوه قرارگیری چرخ‌ دنده‌ها در کنار هم متفاوت می‌باشد. به ‌این ‌ترتیب براساس چیدمان و شکل قرارگیری چرخ ‌دنده‌ها دو مدل از این پمپ‌ها وجود دارند.

1-پمپ هیدرولیک دنده‌ای خارجی

2-پمپ هیدرولیک دنده‌ای داخلی

 

پمپ هیدرولیک دنده‌ای خارجی

مدل پایه در طراحی پمپ‌های دنده‌ای است. در طراحی این مدل از دو چرخ ‌دنده ساده که در یک نقطه دنده‌هایشان با هم درگیر هستند، استفاده‌ شده است. پمپ هیدرولیک دنده‌ای خارجی کاربرد گسترده‌ای در سطح صنایع مختلف دارد. پمپ هیدرولیک دنده‌ای آرا فن نمونه خوش ساخت داخلی است که متکی بر چرخ دنده‌های خارجی طراحی شده است. مزایای استفاده از این پمپ‌ها به شرح زیر هستند.

در حجم کم می‌توانند مقدار فشار بسیار بالایی تولید کنند.

قیمت پمپ هیدرولیک دنده ای خارجی تقریباً ارزان است.

قابلیت تنظیم سرعت و حجم دبی در آنها ساده است.

می‌توانند در پمپاژ انواع سیالات ویسکوزیته و داغ استفاده شوند.

پمپ هیدرولیک دنده‌ای داخلی

گونه متفاوت و ارتقاء یافته از پمپ ‌های دنده ای هستند. در طراحی این مدل ‌ها از دو چرخ‌ دنده استفاده شده ‌است. اما یک چرخ دنده بزرگ با طراحی دنده ‌های داخلی است و چرخ ‌دنده کوچک با طراحی دنده‌ های خارجی در داخل چرخ ‌دنده بزرگتر قرار دارد. به ‌این ‌ترتیب وقتی چرخ ‌دنده کوچک متصل شده بر محور مولد پمپ به چرخش در می ‌آید، چرخ ‌دنده بزرگتر را نیز، هم ‌جهت با خود به چرخش می‌اندازد.

در طراحی پمپ هیدرولیک دنده ای داخلی، چرخ ‌دنده کوچک در مرکز چرخ ‌دنده بزرگ قرار ندارد؛ بلکه با اندک انحراف رو به یک سمت محفظه پمپ نصب‌ شده است. به ‌این ‌ترتیب چرخ ‌دنده کوچک از یک سمت با دنده ‌های داخلی چرخ‌ دنده بزرگ در ارتباط است و در سمت دیگر با آن فاصله دارد. برخی مزایای پمپ هیدرولیک دنده ای داخلی به ‌قرار زیر هستند.

پمپ‌های سبک ‌وزنی هستند.

قابلیت استفاده در پمپاژ سیالات ویسکوزیته را دارند.

در حین کار صدای تولید شده آنها کم است.

شرایط تعمیر و نگهداری ساده‌ای دارند.

انواع پمپ هیدرولیک دنده‌ای چه در گونه‌های دنده خارجی و یا مدل‌های دنده داخلی در دسته پمپ‌های چرخشی قرار می‌گیرند که قابلیت پمپاژ دبی بالای سیالات را دارند. هر چند این پمپ‌ها نمی‌توانند سطح فشار بسیار بالای جریان‌های قدرتمند صنعتی را تولید کنند. اما در کاربردهای عادی بسیار رایج هستند. برای کسب اطلاعات فنی بیشتر و معرفی مدل‌های متنوع از این محصولات می‌توانید به مقالات آموزشی سایت نیکا کورپ مراجعه کنید. کارشناسان این فروشگاه اینترنتی در مباحثی دقیق و کاملا مهندسی شده فضای اطلاعاتی جامعی در باب این پمپ ها آماده کرده اند.

منبع

  • sanatii karan
  • ۰
  • ۰

هشدار دبیرکل حزب الله به جعجع، ادامه اعدام شهروندان عربستان در رژیم سعودی‏، هجوم به خرید پمپ وکیوم بنزین‌ها در ترکیه‏، هشدار گروه‌های مقاومت به صهیونیست‌ها درباره اسرا‏، از مهم‌ترین اخبار غرب آسیا در ۲۴ ساعت گذشته بود.

 

به گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما، هشدار دبیرکل حزب الله به جعجع، ادامه اعدام شهروندان عربستان در رژیم سعودی‏، هجوم به پمپ وکیوم بنزین‌ها در ترکیه‏، هشدار گروه‌های مقاومت به صهیونیست‌ها درباره اسرا‏، از مهم‌ترین اخبار غرب آسیا در ۲۴ ساعت گذشته بود.

 

حاجیلاری: رژیم صهیونیستی، بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر درجهان
رایزن جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، اقدامات مستمر غیرقانونی رژیم صهیونیستی را نقض آشکار قانون بین الملل، منشور سازمان ملل، قانون بشردوستانه و قانون بین المللی حقوق بشر اعلام کرد.

مشروح...

 

بازداشت ۱۰ فلسطینی در قدس
نظامیان اشغالگر ۱۰ فلسطنی ساکنان قدس از جمله چند زن و کودک را در باب العامود قدس بازداشت کردند.

مشروح...

 

سید مقاومت: تحولات اخیر در بیروت تعیین کننده است
دبیرکل حزب الله لبنان هشدار داد حزب القوات اللبنانیه به سرکردگی سمیر جعجع به فتنه انگیزی بین مسیحیان و مسلمانان در لبنان و ایجاد هراس می‌اندیشد.

مشروح...

 

مشروح سخنان دبیر کل حزب الله لبنان
سید مقاومت تاکید کرد گروه تروریستی وهابی داعش، ساخته و پرداخته دست آمریکاست.

مشروح...

 

بیانیه کمیته هماهنگی مقاومت عراق خطاب به تظاهرکنندگان
کمیته هماهنگی مقاومت عراق از تظاهرکنندگان خواست، به فرصت طلبان اجازه سوء استفاده از تظاهرات آن‌ها برای ضربه زدن به منافع عمومی و خصوصی را ندهند.

مشروح...

 

بیانیه وزارت خارجه پاکستان درباره گفتگوی قریشی و امیرعبداللهیان
وزرای امور خارجه ایران و پاکستان به صورت تلفنی درخصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای بخصوص افغانستان گفتگو کردند.

مشروح...

 

تاکید دبیرکل جنبش انصارالله بر مقابله با متجاوزان تا پایان محاصره
عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت میلاد پیامبر اسلام بر مقابله با متجاوزان تا پایان محاصره تاکید کرد.

مشروح...

 

دیدار آیت الله رمضانی گیلانی با شیخ علی یزبک در لبنان
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت رزمندگان مقاومت در جبهه‌های مختلف نبرد ثابت کردند با توسل به سیره اهل بیت (ع) به پیروزی‌های بزرگی دست یافته اند.

مشروح...

 

حضور گسترده یمنی‌ها در میدان صنعا برای جشن میلاد
شبکه تلویزیونی المسیره از حضور گسترده توده‌های مردمی در میدان سبعین صنعا به منظور شرکت در مراسم جشن میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام خبر داد.

مشروح...

 

هشدار گروه‌های مقاومت به صهیونیست‌ها درباره اسرا
گروه‌های فلسطینی ضمن اعلام حمایت از اسرای فلسطینی درباره هرگونه آسیب به آن‌ها به رژیم اشغالگر هشدار دادند.

مشروح...

 

آتش سوزی در پالایشگاه نفت الاحمدی کویت
شرکت نفت ملی کویت از وقوع آتش سوزی در پالایشگاه نفت الاحمدی این کشور خبر داد.

مشروح...

 

هجوم به پمپ بنزین‌ها در ترکیه
در ترکیه پس از آنکه اعلام شد قیمت بنزین گرانتر خواهد شد، مردم با تشکیل صف‌های طولانی برای پر کردن باک خودرویشان به جایگاه‌های عرضه سوخت هجوم آوردند.

مشروح...

 

ادامه اعدام شهروندان عربستان در رژیم سعودی
روزنامه الاخبار نوشت: اعدام شهروندان عربستانی و حتی اشخاص زیر سن قانونی را به صورت فردی و مخفیانه همچنان در رژیم سعودی ادامه دارد.

مشروح...

 

پیام گردان‌های القسام به اسرا: زمان آزادی نزدیک است
گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس در پیامی به مناسبت دهمین سالگرد توافق تبادل اسرا «وفاداری به آزادگان» خطاب به اسرای فلسطینی گفت: روز آزادی اسرا نزدیک است.

مشروح...

 

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای مسجد جامع فاطمیه
مراسم ترحیم و بزرگداشت شهدای مسجد جامع فاطمیه در قندهار برگزار شد.

  • sanatii karan
  • ۰
  • ۰

وزارت خارجه آمریکا، هدف از این سفر را تعامل با مقامات دولتی و رهبران بخش خصوصی عربستان در تلاش برای حل بحران آب و هوا بیان کرد و افزود کری در طول حضور خود در ریاض در اجلاس ابتکار سبز خاورمیانه شرکت خواهد کرد.
وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد گفت و گو های کری باعث تقویت تلاش های دیپلماسی دو جانبه و چند جانبه آمریکا در آستانه بیست و ششمین اجلاس آب و هوایی گلاسکو (کاپ ۲۶) می شود.
قرار است اجلاس ابتکار سبز خاورمیانه با حضور رهبران و سران دولتهای جهان و نمایندگان آنها طی روزهای ۲۳ تا ۲۵ اکتبردر عربستان سعودی برگزار شود.
کاخ سفید نیز در بیانیه ای اعلام کرد دولت آمریکا مساله تغییرات اقلیمی را در اولویت و مرکز سیاست خارجی و امنیت داخلی این کشور قرار می دهد.
در بیانیه کاخ سفید آمده است تنها در سال ۲۰۲۱، آتش سوزی های گسترده در غرب آمریکا، در منطقه مدیترانه و شرق روسیه شدت گرفت. اروپا، چین و هند با سیل شدید روبرو شدند و جهان با سطح بی سابقه ای از خشکسالی روبرو شده است. بر اساس نظر جامعه علمی، فعالیتهای انسانی به طور مستقیم به تغییرات آب و هوایی کمک کرده است.
دولت آمریکا با اشاره به اینکه انسان به نقطه ای رسیده است که نمی تواند برخی از تغییرات سیست آب و هوا را به حالت اولیه آن بازگرداند گفت: در این راستا آمریکا مساله تغییرات اقلیمی را در اولویت و مرکز سیاست خارجی و امنیت داخلی این کشور قرار می دهد.

به گزارش ایرنا، بیست و ششمین اجلاس آب و هوایی گلاسکو (کاپ ۲۶) نیز از ۱۰ آبان تا ۲۱ آبان ماه سال جاری با حضور شماری از رهبران جهان، کارشناسان امور زیست محیطی و  فعالان حامی مقابله با چالش های مربوط به تغییرات آب و هوایی از ۲۰۰ کشور امضا کننده پیمان آب و هوایی پاریس، در شهر گلاسکو انگلیس برگزار می شود.
این اجلاس در حالی برگزار می‌شود که ساکنان کره خاکی درگیر بحران های شدید اقلیمی و زیست محیطی، انتظارهای بیشتری از قدرت های بزرگ اقتصادی جهان برای مقابله با این بحران ها دارند.
کشورهای ثروتمند که یک دهه پیش وعده دادند یکصد میلیارد دلار در سال برای کمک به کشورهای آسیب پذیر به منظور سازگار کردن خود و انتقال به انرژی پاکتر فراهم می کنند، هنوز از عمل به هدف سال ۲۰۲۰ خود بازمانده اند.
کارشناسان نشست کاپ ۲۶ در گلاسکو را آخرین فرصت برای کاهش روند گرم شدن کره زمین تا حداکثر ۱.۵ درجه سانتیگراد بالاتر از میزان پیش از دوره صنعتی شدن زمین می دانند.
دولت انگلیس اعلام کرده که پس از ۲۰۳۵ هیچ گونه دیگ بخار گازسوزی نصب نخواهد شد و از سال آینده (۲۰۲۲) خانوارها خواهند توانست با دریافت کمک هزینه ای به مبلغ هفت هزار دلار، دیگ های بخار گازسوز را با مکانیکال سیل های گرمایشی دارای انتشار کم کربن، جایگزین کنند. هر چند منتقدان می گویند که بودجه ۶۲۲ میلیون دلاری اختصاص یافته به این برنامه در سه سال آینده، تنها برای ۹۰ هزار خانوار کفایت می کند

سازمان ملل به دنبال آن است که دمای زمین بیش از ۱.۵ درجه سانتی‌گراد افزایش نیابد. به گفته دانشمندان، برای دستیابی به چنین هدفی، لازم است تا انتشار جهانی کربن تا پایان این دهه ۴۵ درصد پائین تر از سطح سال ۲۰۱۰میلادی باشد. صرف‌نظر از دوره کوتاه‌مدت قرنطینه کرونا، انتشار گازهای گلخانه‌ای همچنان در حال افزایش است.

این درحالی است که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در سال ۱۳۹۶ از توافق اقلیمی پاریس خارج شد که انتقادات زیادی را در داخل و خارج آمریکا در پی داشت.

تصمیم دولت ترامپ مبنی بر خروج از پیمان پاریس، بی اعتنایی به تلاش جامعه بین المللی در مدیریت یکی از مهمترین رویدادهای مخاطره آمیز برای حیات سیاره زمین است که از سوی ابرقدرت هایی چون خود آمریکا ایجاد شده است؛ نقش کشورهای صنعتی از جمله آمریکا در تغییرات آب و هوایی و گرم شدن کره زمین به مراتب بیش از کشورهای جهان سومی است که نقش چندانی در بروز و ظهور این فجایع زیست محیطی نداشته اند.
پیمان پاریس پیمان جهانی مربوط به آب و هوا و گرم شدن کره­ زمین است که متعاقب کنفرانس ۲۰۱۵ پاریس راجع به تغییرات آب و هوایی ذیل «کنوانسیون چتری (کادر) ملل متحد پیرامون تغییرات آب و هوایی ۱۹۹۲» به تصویب رسید.
گرم شدن کره زمین و تغییرات اقلیمی یکی از نتایج مخرب صنعتی شدن کشورها و افزایش تولید گازهای گلخانه ای است که کشورها را از دهه ۷۰ میلادی (متعاقب کنفرانس استکهلم) و دهه ۹۰ (کنفرانس ریو) بر آن داشته است خرید مکانیکال سیل نسبت به موضوعات زیست محیطی با اهمیت بیشتری برخورد کرده و در قالب پیمان های زیست محیطی نظیر کنوانسیون چتری (کادر) ملل متحد پیرامون تغییرات آب و هوایی ۱۹۹۲ و پیمان پاریس ۲۰۱۵ با متعهد کردن کشورها گامی در جهت مهار میل افسارگسیخته کشورها به توسعه و توجه دادن به هنجارهای زیست محیطی بردارند.

منبع

  • sanatii karan
  • ۰
  • ۰

به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، امرالله جعفری افزود: این کار با همکاری شهرداری دلوار انجام شده و در کنار بهسازی فضای سبز بیرونی موزه، ایجاد فضای سبز محطوله داخلی نیز در دستور کار است.


وی گفت: لایه روبی نخیلات موزه و خاک‌برداری و تسطیح محیط داخلی برای ایجاد فضای سبز پیرامون آن‌ها آغاز شده است.
جعفری با اشاره به خرید و نصب پمپ روغن داغ آب مورد نیاز برای آبیاری نخیلات ادامه داد: در کنار این موضوع دو روز در هفته نیروی‌های خدماتی و اداری برای ارائه خدمات مطلوب و مناسب در فصل گردشگری استان در این موزه مستقر می‌شوند.


وی گفت: رنگ‌آمیزی تیر پرچم‌ها و حفاظ‌های داخلی و کاشت نهال متناسب با اقلیم منطقه در پارک خرید پمپ روغن داغ و فضای سبز ورودی موزه، از دیگر اقداماتی است که در راستای بهسازی محوطه بیرونی موزه شهید رییسعلی دلواری در دست اقدام و انجام است.

  • sanatii karan